İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4913 %0.03
36,5768 %-0.04
3.445.656 %1.105
3.064,15 0,35
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ Xiaomi akıllı telefon pazarında Apple'ı solladı

Xiaomi akıllı telefon pazarında Apple'ı solladı

Çin markası, Xiaomi, 2021 yılının ikinci çeyreğinde küresel akıllı telefon pazarında Apple’ı geçerek ikinciliğe yerleşti. Yıllık bazda yüzde 83 büyüyen Xiaomi, pazarın lideri Samsung ile arayı da iyice kapattı.

Akıllı telefon pazarındaki rekabet iyice kızıştı. Pazar araştırma kuruluşu Canalys’in açıkladığı 2021 yılı 2. çeyrek rakamlarına göre Çinli Xiaomi, ABD’li Apple’ı geride bıraktı. Son bir yılda yüzde 83’lük büyüme kaydeden Xiaomi, Apple’ı geçerek, tarihinde ilk defa pazarda ikinciliğe yerleşmiş oldu.

Bu yılın ikinci çeyreğinde küresel akıllı telefon pazarında Samsung yüzde 19’luk pay ile ilk sırada yer alırken, Xiaomi yüzde 17 ile ikinci, Apple yüzde 14 ile üçüncü sırada yer aldı. Pazarda bu üç markanın ardından ise 4. ve 5. sırayı yüzde 10’arlık pazar paylarıyla Çin’in diğer önde gelen markaları Oppo ve Vivo aldı.

Samsung'a bir adım daha yaklaştı (Güncel Pazar Payları)

Marka  2021-2Ç Pazar Payı Yıllık Büyüme
Samsung %19 %15
Xiaomi %17 %83
Apple %14 %1
Oppo %10 %28
Vivo %10 %27

Yıllık büyüme oranlarına bakıldığında ise bu 5 marka arasında Xiaomi yüzde 83 ile birinci, Oppo yüzde 28 ile ikinci, Vivo ise yüzde 27 ile üçüncü oldu. Samsung’un yıllık büyümesi yüzde 15 olarak belirlenirken, Apple’da ise bu oran yüzde 1’de kaldı.


Denizaşırı işini hızla büyütüyor
Xiaomi’nin, Samsung ve Apple ile karşılaştırıldığında, ortalama satış fiyatının sırasıyla yaklaşık yüzde 40 ve yüzde 75 daha ucuz olduğunu belirten Canalys Araştırma Müdürü Ben Stanton, "Xiaomi denizaşırı işini hızla büyütüyor. Örneğin, sevkiyatları Latin Amerika'da yüzde 300, Afrika'da yüzde 150 ve Batı Avrupa'da yüzde 50'den fazla arttı. Xiaomi, Samsung’u yerinden etmeye odaklanmış durumda” dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *