İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4835 %0.01
36,5870 %-0.01
3.432.602 %0.06
3.066,55 0,43
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ Yandex, Türkiye’ye 400 milyon dolarlık yatırım yapacak

Yandex, Türkiye’ye 400 milyon dolarlık yatırım yapacak

Rusya merkezli teknoloji devi Yandex, Türkiye’deki dijital pazar payını önemli ölçüde artırmayı amaçlıyor. Bu amaç doğrultusunda şirket ülkemize 400 milyon dolarlık devasa bir yatırım yapacağını açıkladı.

Rusya merkezli teknoloji devi Yandex, Türkiye’deki varlığını güçlendirmek ve dijital pazar payını artırmak için büyük bir adım atıyor. Şirket, önümüzdeki üç yıl içinde ülkemize 400 milyon dolarlık yatırım yapacağını duyurdu. Bu yatırım ile yüzlerce kişiye istihdam sağlanacak.

Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi Alexander Popovskiy, Türkiye’nin dijital potansiyeline güvendiklerini belirterek, ”Önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye’de teknoloji ürünleri geliştirmek ve yerelleştirmek için 400 milyon dolarlık yatırım yapacağız. Türkiye’nin dijital pazarı için özel olarak tasarlanmış ürünler geliştirerek kalıcı bir paydaş olmayı hedefliyoruz” dedi.

Popovskiy, Yandex’in yerelleşme stratejisine vurgu yaparak, küresel şirketlerin aksine ”herkese uyan tek beden” yaklaşımından uzak durduklarını ve ”yerel ol” felsefesini benimsediklerini söyledi. Bu bağlamda, Türkiye için özel olarak geliştirilen yapay zeka destekli arama hizmetleri ve tamamen yerelleştirilmiş dijital çözümler yakında piyasaya sürülecek.

Yandex, navigasyon hizmetlerine Türkiye’ye özgü özellikler eklemeyi ve dijital reklamcılık ürünlerini Türk işletmelerinin büyümesine yardımcı olacak şekilde genişletmeyi hedefliyor. Şirket, 300’den fazla Türk şirketine hizmet vererek B2B çözümleri ile yerel işletmeleri desteklemeye devam ediyor.

Popovskiy, Türkiye’nin teknoloji ve dijital ekonomisinde rekabeti teşvik etme yönündeki gelişmelerden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, ”Türkiye, inovasyon ve dijital çözümler için verimli bir zemin sunuyor. Bu dinamik ortamda yer almak, bizim için büyük bir fırsat” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *