İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4573 %-0.07
36,4748 %-0.32
3.508.266 %3.257
3.061,67 0,27
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GEÇMİŞİN GÖLGESİ Hindenburg: Havacılık sektörünün Titaniği

Hindenburg: Havacılık sektörünün Titaniği

Hindenburg Avrupa ve Kuzey Amerika arasındaki ilk tarifeli tur gezisinde, 3 Mayıs akşamı Frankfurt’dan ayrıldı. New Jersey’deki Lakehurst Donanma Hava İstasyonuna vardığında zemin işlemcileri saat 19:21’de geminin burnundan düşen iniş halatlarını yakaladıktan dört dakika sonra, Hindenburg aniden alevler içinde kalarak bir buçuk dakikadan fazla bir süre içinde yere düştü ve yanmaya başladı.


Hindenburg'un inşası

LZ-129(Luftschiff Zeppelin-129) olarak kodlanan Hindenburg,inşaası 1931-1936 yılları arasında gerçekleşen, Alman Zeppelin GmbH tarafından dizayn edilip inşa edilen ve gününün en geniş ve en uzun hava aracı ünvanını alan Alman ticari yolcu taşıtıdır. Aracın dışı,içerideki gaz odalarını radyasyon ve ateşten koruma amacıyla pamuk ve diğer yansıtıcı maddelerden yapılmıştır. Ayrıca içinde yemek odaları,çalışma odaları,bar gibi alanlar da bulunmaktadır. Gaz hücrelerinin yapımını Goodyear Zeppelin şirketi üstlenmiştir.



Helyum yerine Hidrojen kullanımı

Aslında Alman mühendisler güvenli olan helyumu seçeceklerdi ancak o yıllarda Amerikan havalimanlarında helyum bazlı hava araçları yasaklanmıştı ve ABD şirketleri daha ucuz ve kolay endüstrilize edilebilen,ayrıca daha hafif olan hidrojeni kullanmaya zorlanmıştı. Hindenburg özellikle transatlantik seferleri yapma amaçlı inşa edilmişti,yani asıl amacı ABD ve Avrupa arası ulaşımdı. Bunun üzerine Alman mühendisler Hindenburg'un tasarımını hidrojen kullanmaya yönelik değiştirmek zorunda kaldılar.



İlk ticari uçuş Rio'ya!

Alman halkının referandumda yaklaşık %98 oyuyla Hindenburg ilk ticari uçuşunun hazırlıklarına başladı ve 31 Mart'ta Löwenhal'den hareket edip Rio de Janeiro'ya iniş yaptı. Yolculuk sırasında Daimler Benz'in 16 silindir dizel motorlarından biri aşırı zorlamaya maruz kalsa da tamir edilebilmişti. Bu yolculuktan sonra Hindenburg, atlantik üzerinde 10'u ABD'ye 7'si Brezilya'ya toplamda 17 uçuş yaptı. Ayrıca Adolf Hitler ve propaganda bakanı Göbbels tarafından da Nazizm reklamı amacıyla kullanılmıştı.



Felakete uçuş!

Hindenburg, son uçuşunda Frankfurt'tan ABD'ye gitmek için 3 Mayıs 1937'de havalandı. Yıldırımlardan ve fırtınalardan kaçınmak için birkaç saat rötarlı olarak ABD'ye vardı. Saat 19.00 sularında Naval Air Station yakınlarında görüldü.

 



İlk patlama

Aracın burun tarafından ilk halat yere atıldığında aniden araç arka tarafından ateş aldı ve çok güçlü ve gürültülü bir patlama yaşandı.30 saniyeden kısa bir sürede tamamen yere çöktü.



Anında küle dönüştü

Yere düştükten sadece birkaç dakika sonra tüm dış hatları yanan Hindenburg sadece iskelesi kalan bir harabeye dönüştü.



Birçok kişi hayatını kaybetti

Araç kalktığında içinde 36 yolcu ve 61 mürettebat üyesi vardı. Patlamadan sonra 13'ü yolcu,22'si mürettebat olmak üzere toplam 36 kişi hayatını kaybetti. Ölenlerin kimisi diri diri yanmaktan, kimisi zehirli gaz solumaktan, kimisi de kendini yanmamak için yüksekten atınca öldüler. 13 Ağustos 2014'te hayatını kaybeden Werner Franz o günlerde 14 yaşındaydı ve facianın son hayatta kalan tanığıydı. Şans eseri bulaşıkların ve kirlilerin tutulduğu odada su dolu yıkama hücresine düşünce yanmadan kurtulabilmişti.



Patlamanın sebebi

Patlamadan sonra birçok teori ortaya atıldı. İlk başta bazı kişiler sabotaj olduğunu, patlamaya kasıtlı sebep olunduğunu iddia ettiler. Ondan sonra NASA'dan bazı mühendisler basit bir şekilde şimşeklerin neden olduğunu öne sürerler. Ancak şu anda en geçerli hipotez statik elektrik hipotezidir. Hindenburg inişe çok fazla geç kalmamak için Atlas Okyanusu'nun üzerindeyken statik elektrik dolu bulutların içinden geçmişti . Bu da dış yüzeyin üzerinde çok fazla yüklü tanecik bulunmasına neden oldu. İniş sırasında da bu parçacıklar etkileşime girerek kıvılcım oluşturdular ve araçtaki hidrojeni çok rahat tutuşturup aracı patlattılar. Kıvılcımın nedeninin halatlardaki olası ıslaklık olduğu da ayrıca savunuldu. Hindenburg felaketi zeplinlerin yolcu aracı olarak uzun yollarda kullanılmasını engelleyen en büyük etken oldu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *