İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7549 %0
37,3001 %-0.61
101.854,42 %2.576
3.176,44 0,81
Ara
Muhalif. GÜNDEM Abbas Güçlü yazdı: Matematik en iyi öğrencileri bile ezdi geçti

Abbas Güçlü yazdı: Matematik en iyi öğrencileri bile ezdi geçti

Milliyet Gazetesi yazarı Güçlü, "Sınavlar son 50 yıldır, üç kuşağın yaşadığı ortak sorunlardan biri olarak hayatımızı zehretmeye devam ediyor. Dedeler de şikâyetçiydi, babalar da. Sıra, şimdi çocuklarda. Onlar da sınavlar yüzünden hayata küstürüldü! Asıl garip olan Ankara’da bir Allah’ın kulu çıkıp da “yeter artık” demiyor!" dedi.

Okunma Süresi: 3 dk

Milliyet Gazetesi yazarı Abbas Güçlü, LGS sınavlarına atıfta bulunarak, "Milyonlarca öğrenci, öğretmen, veli için zor bir dönem daha geride kaldı. Özellikle matematik soruları, morallerini, özgüvenlerini, hayallerini altüst etse de hayat devam ediyor. Matematik, en iyi öğrencileri bile ezdi geçti. Sorular, sanki pandemi hiç yokmuşçasına hazırlanmış!" dedi.

Güçlü, "Sınav ve diploma odaklı eğitimin iflas ettiğini görmemek için neden direniyoruz?" başlıklı yazısında, sınavların yaşamı alt üst ettiğini, dünden bugüne değişen hiçbir şeyin olmadığını belirterek, şunları kaleme aldı:

"Son 50 yıldır, üç kuşağın yaşadığı ortak sorunlardan biri olarak hayatımızı zehretmeye devam ediyor.

Dedeler de şikâyetçiydi, babalar da. Sıra, şimdi çocuklarda. Onlar da sınavlar yüzünden hayata küstürüldü! Asıl garip olan Ankara’da bir Allah’ın kulu çıkıp da “yeter artık” demiyor!..

Büyük haksızlık

Milyonlarca öğrenci, öğretmen, veli için zor bir dönem daha geride kaldı.

Özellikle matematik soruları, morallerini, özgüvenlerini, hayallerini altüst etse de hayat devam ediyor.

Matematik, en iyi öğrencileri bile ezdi geçti. Sorular, sanki pandemi hiç yokmuşçasına hazırlanmış!

Tam gün yüz yüze eğitim almayan, dershaneye gidemeyen, özel öğretmenlerden takviye görmeyen öğrencilerin bu Matematik sorularını çözmesi çok zor.

Yoksa amaç da bu muydu?..

Tüm ortaokullarda, tüm öğrencilere, sanki aynı yüz yüze eğitim verilmiş gibi, herkese aynı soruların sorulması ve aynı performansın istenmesi, zaten bozuk olan sosyal adaletsizliği LGS ile daha da pekiştirdi.

Sınavla öğrenci alan fen ve Anadolu liseleri ile sosyal bilimler liselerine girmek, kontenjan azlığı nedeniyle hep zordu ama sanki bu yıl çok daha zor olacak. Özellikle de kolejlerde ve çok iddialı okullarda öğrenim görmeyen öğrenciler için!

Bu arada Matematik elbette çok önemli ama çocuklarımızın geleceğinin sadece Matematik sorularıyla belirlenmesi hem diğer derslere hem de sosyal zekâsı olan öğrencilere büyük bir haksızlıktır...

UMUT TACİRLİĞİ

Mevcut sınav sistemi, umut tacirliğine dayanıyor ama uzun ömürlü değil.

Herkese sınav hakkı tanınarak, sanki doğru bir şey yapılıyormuş gibi gözüküyor ama derin hayal kırıklıkları yaşatılıyor.

Doğru olan, erken yaşlarda, ilgi, yetenek ve akademik başarıya göre yönlendirmektir.

Bu konuda, dünyayı yeniden keşfetmeye gerek yok. Eskiden bizde de öyleydi, dünyanın tüm ileri ülkelerinde de durum farklı değil!..

Mevcut sınav sisteminin doğru, adil, seçici, yönlendirici, güvenilir ve en önemlisi de ülkemizin ve çocuklarımızın ihtiyaçlarını karşılayıcı ve yönlendirici olduğunu kimse söyleyemez. Yapılan anketler ve gelinen son nokta ortada!

Sınavlarda ölçülmesi gereken tek yetenek Matematik değildir! Matematik yeterliğinin ölçülmesi de LGS’de, üniversiteye girişte sorulan sorular düzeyinde olmamalıydı.

Şimdi, bu yılki LGS sorularını gören sınav bezirganları, gelecek yıl sınava girecek mini minnacık çocuklara daha da yüklenecek, hayatlarını adeta karartacaklar.

İstenilen bu mu?..

Her insanın ilgi, yetenek, donanım, hayata bakış açısı ve beklentileri farklıdır ve bunu sadece Matematik testleriyle ölçemezsiniz.

Her ders önemli hale gelmeli ve her çocuk ilgi, yeteneği, becerileri ve hayalleri doğrultusunda eğitim görmelidir.

Sınav ve diploma odaklı eğitimin iflas ettiğini görmemek için hâlâ neden direniyoruz?"

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *