İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7508 %0.01
37,3191 %-0.56
103.034,54 %3.513
3.172,74 0,69
Ara
Muhalif. GÜNDEM Ankara’da F-4 savaş uçağından düşen parçayla ilişkin değerlendirme: Kısa devre sebebiyle düşmüştür

Ankara’da F-4 savaş uçağından düşen parçayla ilişkin değerlendirme: Kısa devre sebebiyle düşmüştür

Emekli Hava Korgeneral Erdoğan Karakuş, dün Ankara’da F-4 savaş uçağından kopan yedek yakıt tankının açık otoparktaki araçların üzerine düşmesiyle ilgili, ”Burada herhangi bir kasti hareket yok. Kısa devre yaptığında bu tank kendiliğinden düşmüştür” dedi.

Okunma Süresi: 2 dk

Emekli Hava Korgeneral Erdoğan Karakuş, dün Ankara semalarında uçan F-4 savaş uçağından kopan yedek yakıt tankının Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürlüğü’nün açık otoparkına düşmesiyle ilişkin değerlendirmede bulundu. Karakuş, F-4 uçaklarının sadece Eskişehir’de uçtuğunu ve TEKNOFEST için Ankara’ya geldiğini belirterek, 6-7 gün açık alanda bulunan uçağın kalkışından sonra böyle bir olay gerçekleştiğini söyledi. Olayda yakıt tankının bırakılması için düğmeye basılmadığını kaydeden Karakuş, ”Düğmeye basılmış olsa 2 tank birden düşerdi. Sadece tek tank düştüğü için bir kısa devre olmuş demektir. Bu harici yakıt tankları, daha uzak menzile gitmek için kullanılan yedek tanklardır. Eskiden çok daha fazla yakıt tankı düşmesi olayıyla karşılaşıyorduk çünkü uçaklar dışarıda bekliyordu. 1970’lerden sonra uçak sığınakları yapıldı. Uçakların uçuştan sonra gelip girdiği yer, uçuşa giderken girdiği yer sığınaktır. Toz bulutlarının elektronik sistemlere zarar vermemesi için uçuşa kadar sığınakta bırakılır. Bu olayda da yağmur yağması söz konusu. Kalkıştan önce düşmemesinin sebebi G yememiş olması. Uçak ne tarafa gitmesi gerekiyorsa dönüşle birlikte çekiş yaparsınız. Çekişle de yer çekiminin artışı olur. Burada herhangi bir kasti hareket yok. Kısa devre yaptığında bu tank kendiliğinden düşmüştür” diye konuştu.

”Hasarı TSK öder”

Bu ve benzeri durumlarda karşılaşılan zararın Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından ödendiğini söyleyen Karakuş, ”Bir kısmı diyor ki, ’Yok efendim sigortası var mı araçların, sigorta öder.’ Sigortanın havadan düşen bir parçaya karşı ödeme sorumluluğu var mı? Böyle şeyler sıkıntı yaratmasın diye bunları tamamen Silahlı Kuvvetler öder. Diyelim ki bir uçak düştü, 200 dönüm buğday tarlası kül oldu. Bu olmadı mı? Oldu. Şehrin üzerine düşmeyeyim, kasabanın üzerine düşmeyeyim diye. Hava Kuvvetleri bütün tazminatı öder. Biz bununla çok karşılaştık. Hava Kuvvetleri olarak 15’ten fazla şehidimiz var” dedi.

Ayrıca söz konusu uçağın yakıt tanklarının dolu olmadığını, dolu olması durumunda büyük bir felaket yaşanabileceğini vurgulayan Karakuş, ”Bu konuda Hava Kuvvetlerimiz büyük hassasiyet göstererek yakıtları doldurmamış. Ola ki böyle bir şey olursa kaza büyümesin diye. Burada Hava Kuvvetlerinin ihmali var mı diye soranlar var. Amerika Birleşik Devletleri’nin de Miami civarından uzaya gönderdiği uzay mekiği düştü mesela. Neden düştü? Yakıt tankının kırağı buzlanması sebebiyle düştü” dedi. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *