İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,5439 %0.12
39,7322 %0.2
3.425,01 % 0,38
80.941,99 %-6.213
Ara
Muhalif. GÜNDEM Ariel'e ceza geldi: Reklamda 1 yıkama dedi 8 yıkamada temizledi

Ariel'e ceza geldi: Reklamda 1 yıkama dedi 8 yıkamada temizledi

Ticaret Bakanlığı, Ariel'in yanıltıcı reklam yaptığına karar verdi. Reklamda 1 ölçekte temizlendiği iddia edilen lekenin, 8 yıkamada çıktığı tespit edilince firmaya 2,2 milyon lira ceza kesildi.

Okunma Süresi: 1 dk

Ariel'in reklam iddiası incelendi


Ünlü temizlik markası Ariel, televizyon reklamlarında rakiplerine göre daha az deterjanla üstün temizlik sağladığını iddia ediyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikayetler üzerine Reklam Kurulu inceleme başlattı.

Testler gerçeği ortaya çıkardı


Reklamda, rakip markaların 2 ölçek deterjan kullanırken Ariel’in 1 ölçekle aynı temizliği sağladığı öne sürülüyordu. Ancak yapılan testlerde lekenin tek yıkamada çıkmadığı, ancak 8 yıkamada temizlendiği belirlendi.

Ayrıca, Ariel’in iddialarını desteklemek için sunduğu IPSOS raporunun geçerli olmadığı ve yapılan karşılaştırmalı testlerin doğru koşullarda yapılmadığı tespit edildi.

2,2 milyon lira ceza


Ticaret Bakanlığı, Ariel'in yanıltıcı reklam yaptığını belirterek 2,2 milyon lira idari para cezası kesti. Ayrıca, reklamın durdurulmasına karar verildi.

Bu gelişme, tüketicilerin yanıltıcı reklamlara karşı daha bilinçli olması gerektiğini bir kez daha gözler önüne serdi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *