İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4667 %-0.05
36,5241 %-0.22
3.501.531 %2.297
3.071,15 0,58
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Buğra Gökçe uyardı: “Murat Kurum ‘gündemimizde yok’ demişti ama sümenaltından yine ‘Beton İstanbul’ çıktı!”

Buğra Gökçe uyardı: “Murat Kurum ‘gündemimizde yok’ demişti ama sümenaltından yine ‘Beton İstanbul’ çıktı!”

Şehir Plancısı Buğra Gökçe, ‘Kanal İstanbul’ projesiyle ilgili yaptığı paylaşımda, “Murat Kurum ‘gündemimizde yok’ demişti ama sümenaltından yine ‘Beton İstanbul’ çıktı!” dedi.

Eski İBB genel sekreter yardımcısı ve kent planlamacısı Buğra Gökçe sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında AK Parti İstanbul Belediye Başkanı adayı Murat Kurum’un gündemlerinde olmadığını söylemesine karşın ‘Kanal İstanbul’la ilgili gelişmeler olduğunu aktardı.

Gökçe’nin paylaşımı şöyleydi:

 

“Kanal İstanbul için sessiz sedasız bir ihale yapıldı. Emlak Konut ve Türk Hava Yolları'nın, yüzde 50’şer hisseyle ortak oldukları Kanal İstanbul bölgesindeki proje için tam 3,3 milyar lira değerinde ihale yaptığı ortaya çıktı.

Konut ve ticaret projesiyle 14 bin konut inşa edilecek.

Kanal İstanbul, İstanbul’u nasıl etkileyecek?

-Bağcılar'ın 3,5 katı bir alan imara açılacak.

-İstanbul susuzluğa mahkûm olacak. İstanbul, 8 bin 500 yıldır var olan Avrupa yakasındaki tatlı su kaynaklarını kaybedecek.

-23 milyon metrekare orman, 136 milyon metrekare çok verimli tarım alanı sonsuza dek ortadan kalkacak.

-17 milyon metrekarelik SİT alanı bu projeden etkilenecek.

-Avrupa Yakası’nda adaya dönüşecek kesim ile Trakya arasındaki trafik, 6 karayolu köprüsü ve 2 demiryolu köprüsü ile bağlanacak. Trafik sorunu katlanarak büyüyecek.

-En az 2 milyar metreküp hafriyat çıkacak, bu hafriyatın nasıl ve nereye taşınacağı da çözülemeyen bir sorun olacak.

-Marmara Denizi tahrip olacak, balıkçılık sektörü ağır darbe alacak.

-İstanbul’un deprem direnci azalacak, afet anında Avrupa yakasına müdahale edilmesi ve kriz yardımı yapılması zorlaşacak.

 

Kanal İstanbul ve Yenişehir imar planlarına lişkin plan değişiklikleri 11. İdare Mahkemesi tarafından iptal edildi.

Bu kabusun gerçek olmaması 16 milyon İstanbullunun elinde.

İstanbul 31 Mart’ta “Tam yol ileri” dediği anda İstanbul beton kanaldan kurtulacak, İstanbullular kazanacak."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *