İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4896 %0.02
36,5996 %0.01
3.448.391 %0.985
3.064,36 0,36
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM CHP'li Yavuzyılmaz: Garanti geçiş Ankara-Niğde Otoyolunda da tutmadı

CHP'li Yavuzyılmaz: Garanti geçiş Ankara-Niğde Otoyolunda da tutmadı

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, yap- işlet- devret modeliyle yapılan Ankara-Niğde Otoyoluna verilen garanti araç geçiş sayısının tutmadığını aktardı.

 Yavuzyılmaz,”Hazine’nin şirkete 2024’te garanti ettiği araç geçiş sayısı 27 milyon 375  bin, gerçekleşen araç geçiş sayısı ise sadece 9 milyon 366 bin. AK Parti’nin hata payı yüzde 65,78. Şirketin kasasına giren toplam tutar 374 milyon Euro. Güncel kurla 13  milyar 755 milyon lira” dedi. 

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, yap- işlet- devret modeliyle yapılan Ankara-Niğde Otoyoluna geçen yıl verilen garanti araç geçiş sayısına ilişkin açıklama yaptı. 

Yavuzyılmaz, şunları kaydetti: 

”AK Parti’nin hazinede açtığı bir kara deliği daha tespit ettik. Yap - işlet- devret modeliyle yapılan Ankara-Niğde otoyolunda 2024 yılında Hazine’nin şirkete garanti ettiği araç geçiş sayısı 27 milyon 375  bin. Gerçekleşen araç geçiş sayısıysa sadece 9 milyon 366 bin. AK Parti’nin hata payı yüzde 65,78. Şirketin kasasına giren toplam tutar 374 milyon avro, güncel kurla 13  milyar 755 milyon lira. Otoyolun açıldığı tarihten itibaren son 4 yılda şirketin kasasına giren tutar 1 milyar 513 milyon avro, otoyolun maliyeti ise 1 milyar 462 milyon avro. Otoyolun kamuya devir tarihi 25 Aralık 2035. Otoyolun kamuya devredileceği 2036 yılına kadar şirket Merkez Bankası gibi para basacak, vatandaşsa geçmediği otoyolun ücretini vergileriyle Hazine’ye ödemeye devam edecek.” 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *