İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4912 %0.03
36,6013 %0.03
3.445.090 %0.247
3.067,04 0,45
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Eğitim İş Genel Başkanı Özbay: Yeni müfredat daha gerici bir atmosfer oluşturuyor

Eğitim İş Genel Başkanı Özbay: Yeni müfredat daha gerici bir atmosfer oluşturuyor

Yeni müfredatın ilk olarak; ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanmaya konulacak olması, eğitimciler arasında büyük endişeye sebep oluyor.

Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yeni eğitim-öğretim yılı için yayımladığı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli müfredatına tepkiler çığ gibi büyüyor. Eğitim İş Genel Başkanı Kadem Özbay, müfredatın çağdışı ve Cumhuriyet karşıtı olduğunu belirterek, ”MEB, eğitimi ideolojik bir araç olarak kullanıyor ve ülkenin geleceğine zarar veriyor” dedi. Yeni müfredatın, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanmaya başlanacak olması, eğitimciler arasında endişe yaratıyor.

Cumhuiyet’ten Taylan Gülkanat’ın aktardığına göre, Eğitim İş Genel Başkanı, AK Parti’nin 22 yıllık iktidarı boyunca müfredatta dört kez köklü değişiklik yaptığını ve her değişiklikle eğitimde daha gerici bir atmosfer oluşturduğunu ifade etti. Özbay, ”Cumhuriyet ve başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün bizlere emanet ettiği fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür nesiller yetiştirme görevini yerine getirmekte kararlıyız” şeklinde konuştu. Ayrıca, mevcut müfredatın eğitim köprüsüne dinamit koyduğunu ve MEB’in okulları medrese tipine dönüştürmeye çalıştığını söyledi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *