İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4667 %-0.05
36,5241 %-0.22
3.501.531 %2.297
3.071,15 0,58
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Faruk Bildirici'den medyaya İbrahim Tatlıses sorusu

Faruk Bildirici'den medyaya İbrahim Tatlıses sorusu

"İbrahim Tatlıses çiğköftesini övmekle kalmamış, rakiplerini de kötülemiş; medya da bu yanlışa aracılık etmiş. Suçlanan rakiplerin yanıtlarını alıp yayımlamak şart."

Muhalif yazarlarından Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, İbrahim Tatlıses'in çiğ köfte reklamlarına yorum getirdi.

Bildirici, 'Nusret' ve 'CZN Burak' hakkında "Millete çamur yediriyorlar" diyen şarkıcı İbrahim Tatlıses için "İbrahim Tatlıses, kendi lahmacununu, çiğköftesini övmekle kalmamış, rakiplerini de kötülemiş! Bu ne ahlaki, ne de yasal. Medya da haber görünümlü reklamlarla bu yanlışa aracılık etmiş. Halbuki Tatlıses orada sanatçı ya da magazin figürü değil, iş insanı!" dedi. 

Bildirici, "İbrahim Tatlıses'in lahmacununu övmek medyanın işi mi?" başlıklı yazısında şu ifadeleri kullandı:

"Gazetecilerin de İbrahim Tatlıses’in açıklamalarını bir iş insanının sözleri olarak kabul etmeleri gerekirdi. Öyle kabul edince de bir iş insanının rakiplerinin ürünlerini karalaması ne ahlaki ne de yasalara uygun.

Ticaret Bakanlığı’nın Ticari Reklam ve Haksız Uygulamalar Yönetmeliği’ne göre 'Reklamlar; hiçbir kişi, malı ya da hizmeti, reklamı veya markayı aşağılayamaz, açıkça alay konusu edemez ve benzeri bir biçimde kötüleyemez'.

İbrahim Tatlıses açıkça rakip firmaları karalayarak kendi ürünlerinin reklamlarını yapıyor. Söyledikleri kamuoyunu bilgilendirici nitelik de taşımadığı için haber unsurları da yok. Bu sözler yayımlanınca ortaya çıkan da haber değil haber görünümlü reklam olmuş. Hem de rakipleri kötüleyerek yapılmaya çalışılan bir reklam.

Nasıl ki, benzer sözleri başka bir iş insanı söylediğinde haber değeri taşımazsa, İbrahim Tatlıses söylediğinde de yayımlanmaması gerekirdi. Medya, İbrahim Tatlıses’in lahmacun ve çiğköfte reklamı ile rakiplerini kötülemesinin aracı haline gelmemeliydi.

Şimdi hemen suçlanan rakiplerin yanıtlarını alıp yayımlamak şart."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *