İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4661 %-0.06
36,5420 %-0.16
3.550.537 %3.58
3.073,62 0,66
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Gazete okurları azalmıyor, artıyor

Gazete okurları azalmıyor, artıyor

Hiç de korkulduğu gibi olmadı, Internet gazeteciliği öldürmedi, tam aksine hem basılı gazete hem de internetteki gazete sayfalarına ilgi azalmadı. Amerika’da Scarborough Research isimli bir kuruluşun Integrated Newspaper Audience-Birleştirilmiş Gazete Okurları araştırması sonuçlarına göre ABD deki yetişkin nüfusun yüzde 74 ü, yani yaklaşık 171 milyon kişi gazete okuyor. Yani Amerikan halkının yarıdan çok fazlası.  Bu okuma sadece basılı olan değil, sanal medyadaki, yani internetteki gazeteleri de kapsıyor. Bir bakIma ABD nüfusunun büyük bir kısmı gerek basılı gerekse sanal yolla gazete okumaya devam ediyor; hem günlük hem de haftalık olarak. Gerçi basılı gazetelerin satışında bir düşme gözlense de elde edilen bilgiler hiç te öyle iddia edildiği gibi gazetelerin ölmek üzere olduğunu göstermiyor. Tam aksine, gazetelerin sapa sağlam ve ayakta kaldıklarını kanıtlıyor. Scarborough Araştırma Şirketinin elde ettiği bulgulara göre:
- Amerikan yetişkin nüfusunun yüzde 79’u gazetesini basılı şekliyle veya internet üzerinden okuyor.
 
- Yıllık aile geliri yüz bin doların üzerinde olan nüfusun yüzde 82’si gazetesini ya basılı şekliyle veya internet üzerinden okuyor.
 
-Üniversite lisansı veya daha yüksek derecede eğitimi olanların yüzde 84’Ü bir gazeteyi ya basılı şekliyle veya internet üzerinden okuyor.
 
İki ayrı ölçüm yöntemi
 
Amerikada basılı yayınların satış rakamlarını Audit Bureau of Circülations (ABC) isimli denetim şirketi yapar. Yani hangi basılı yayın organının satış rakamlarını saptar ve FAS-FAX isimli raporu ile kamu oyuna duyurur.
 
Scarborough Research isimli kuruluş ise basılı yayın organlarını gerçekten okuyanların sayılarını ve okurların artış veya eksilme oranlarını araştırır. Scarborough Research isimli okuyucu araştırma şirketinin yaptığı işi ve kullandığı yöntemlerin sağlıklı ve bilimsel yöntemlerle yapılıp yapılmadığını ise Media Rating Council (MRC)-Medya Rating Konseyi isimli bağımsız bir örgüt denetler.
Gazeteler ve reklam
 
ABD’deki araştırmaların ortaya çıkardığı iki gerçek var. Birincisi basılı gazetelerin satış rakamlarında onların öldüğü veya ölmek üzere olduğu şeklindeki beklentilerin gerçek olmadığı, ikincisi ise gazete okurlarının hem basılı türden hem de sanal yönden gazete okumaya devam ettikleri. Scarborough Research isimli okuyucu araştırma şirketinin kurucuları ise pazarlama ve perakende satış rakamları saptamada önemli bilgiler derleyen The Nielsen şirketi ile Radyo ve TV izleme şirketi Albitron şirketi.

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *