İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4588 %-0.06
36,5388 %-0.14
3.521.964 %3.474
3.054,31 0,03
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Geleceğin sporu "e-spor"

Geleceğin sporu "e-spor"

Nedir bu e-Spor? En basit anlatımıyla video oyun yarışmalarıdır. Gençler arasında yıllardır popüler olan bu spor artık günlük hayatımızın bir parçası oldu. Öyle ki bu spora belediye bazında tabiri caizse yatırımlar akmaya başladı.

Günlük hayattımızın akışı içinde dilimizde 2 -3 yıl gibi bir zamanda yer bulsada e-spor sanılanın aksine yeni bir şey değil. Temeli 1972 yılına dayanıyor. E-sporun doğuşu, Stamford Üniversitesi öğrencilerinin 1972 yılında kendi aralarında yaptıkları Spacewar turnuvası ile gerçekleşti. Daha da ilginci turnuvanın gerçekleştiği platformun radar sistemlerinden türetilen PDP-1 bilgisayarı olması. Günümüzde tanınmasının en büyük faktörü hızla gelişen oyun sektöründe çok oyunculu, takım halinde hareket etmeyi planlayan bir maçın ortalama 30-40 dakika sürdüğü MOBA (Çevrimiçi çok oyunculu savaş arenası ya da MOBA (Kısaltma: Multiplayer Online Battle Arena), bir gerçek zamanlı strateji savaş video oyunu türüdür. Genellikle beş kişiden oluşan iki farklı takımın üç ana yoldan oluşan bir harita üzerinde karşı takımın enerji kaynağını yok etmeyi amaçlar.) oyunları sayesinde olmuştur. 

  Twitch, YouTube gibi büyük platformlar üzerinden canlı yayınlanan e-spor müsabakaları milyonlarca seyirciye sahip çok büyük bir pazardır aynı zamanda. Oyunlarda varolan karakterlerin aksiyon figürleri, kostümleri, t-shirt vb. birçok malzemenin satışıyla da önemli bir gelir elde edilir. Ve tahmin ediceğiniz üzerine Y kuşağının bir bölümü ve pastada en büyük payın sahibi olan Z kuşağının gözdesidir. Öyle ki çoğu genç normal spor müsabakalarını takip etmektense E-spor müsabaklarını takip etmeyi yeğler. E-sporcu olmak isteyen gençler bu oyunlardan birinde ustalaşarak bilgisayar oyunu oynarken yüksek paralar kazanmanın ümidiyle yanıp tutuşur. Profesyonel bir e-sporcu olmak için, yetenek, analitik düşünce, takım halinde hareket etmeyi sağlayacak uyum içinde çalışmak gerekir elbette. Bunlardan ayrı olarak iyi bir ekipman. Bu oyunlar yüksek derece bilgisayar performansı gerektiren, sağlam bir internet alt yapısı olması şart olan- bir oyunda ping girdiğinde ya da bağlantınız koptuğunda yaşanan sinir harbini anlatmak mümkün değil... - sürekli bilgisayar başında oturulduğu için nispeten rahat ettirecek oyuncu sandalyesi, iyi bir klavye, mouse ve kulaklık gerektiren bir ihtiyaçlar bütünüdür. Günümüz şartlarında böylesi ekipmanlara sahip olmak için küçük bir servet harcamak gerekir. 

 Ama gelişen bu sektörü gören Küçükçekmece, Üsküdar, Başakşehir Belediyesi gibi birçok yenilikçi, gençlerin isteklerine göre kendini şekillendiren belediyeler bu olaya bir el attı. E-sporu ve e-sporcuyu destekleyen kaliteli ekipmanların olduğu, pingin olmadığı internet alt yapılarına sahip olan e-spor merkezlerini bir bir hizmete açarak gençlerin hem eğlenmelerine ön ayak oluyorlar, aynı zamanda kötü alışkanlıklardan uzak tutarak gençlerin doğru yöne kanalize olmasını sağlıyorlar.

Kurulan E-Spor Federasyonu ile sektörün düzenli bir şekilde büyümesini sağlamak üzere bir adım atıldı. Federasyon lisans işlemleri, turnuva düzenlenmesi ve E-Spor'un popülerliği üzerinde çalışmalar yapıyor.

Üsküdar Belediyesi 

Başakşehir Belediyesi

Küçükçemece Belediyesi

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *