İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4848 %0.01
36,6914 %0.27
3.493.600 %2.056
3.065,56 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Gürsel Tekin: "21. yüzyılda kabul edilemez bir durum"

Gürsel Tekin: "21. yüzyılda kabul edilemez bir durum"

Gürsel Tekin, “Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) 2023 Ulusal Eğitim İstatistikleri, ülkemizin eğitim alanındaki ciddi sorunlarını bir kez daha gözler önüne sermiştir. Veriler, eğitime erişimde ve eğitim kalitesinde önemli eşitsizliklerin devam ettiğini ortaya koymaktadır.

Muhalif- Ankara

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yeni yayınlanan 2023 Ulusal Eğitim İstatistiklerini değerlendiren Gürsel Tekin, yazılı açıklamasında şu hususlara yer verdi:

“Eğitim, bir toplumun geleceğini şekillendiren en kritik unsurlardandır. Dolayısıyla, eğitim sisteminin durumu ve eğitim göstergelerindeki eğilimler, ülkenin geleceği hakkında önemli ipuçları vermektedir. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yeni yayınlanan 2023 Ulusal Eğitim İstatistikleri, ne yazık ki ülkemizin eğitim alanındaki sorunlarının devam ettiğini ve hatta bazı açılardan daha da derinleştiğini ortaya koymaktadır. Bu istatistikler, eğitim sistemimizin ciddi bir reform ihtiyacı içinde olduğunu açıkça göstermektedir.

Öncelikle, 6 yaş ve üzeri nüfusun %2,4'ünün hala okuma yazma bilmemesi, 21. yüzyılda kabul edilemez bir durumdur. Bu oran, kadın nüfusta %4'e yükselmekte, bu da toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin eğitim alanındaki yansımasını göstermektedir. Eğitimin, bireylerin hayatlarını iyileştirmek ve toplumsal değişimi sağlamak için en temel araçlardan biri olduğu düşünüldüğünde, bu rakamlar oldukça düşündürücüdür.

Bir diğer önemli nokta, ortalama eğitim süresinin illere göre büyük farklılıklar göstermesidir. Ağrı, Şanlıurfa, Muş, Kastamonu ve Van gibi illerde ortalama eğitim süresi oldukça düşüktür. Bu durum, bölgesel eşitsizliklerin eğitim alanında da yansımasıdır ve fırsat eşitliğinin sağlanamaması anlamına gelmektedir. Eğitimin, toplumsal hareketliliğin ve kalkınmanın anahtarı olduğu göz önüne alındığında, bu eşitsizlikler ülkenin geleceği açısından ciddi riskler taşımaktadır.
Eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilememesi, en temel sorunlardan biridir. İstatistikler, ülkemizde hala önemli bir kesimin okuma yazma bilmediğini, kadınların bu alanda daha dezavantajlı konumda olduğunu ve bölgeler arasında büyük uçurumların bulunduğunu göstermektedir. Bu durum, eğitimin toplumsal hareketliliği sağlama ve fırsat eşitliği yaratma işlevini yerine getirmediğinin açık bir kanıtıdır.
Ayrıca, eğitim kalitesi de ciddi soru işaretleri taşımaktadır. Ortalama eğitim süresi ve yükseköğretime erişim oranları, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında oldukça düşük seviyelerdedir. Bu durum, beşeri sermayemizin istenilen düzeyde gelişmediğini ve ülkemizin bilgi ekonomisine geçiş sürecinde sıkıntılar yaşayacağını göstermektedir.

Sonuç olarak, bu istatistikler eğitim sistemimizin köklü bir dönüşüme ihtiyacı olduğunu bir kez daha hatırlatmaktadır. Eğitime erişimde ve eğitim kalitesinde fırsat eşitliğinin sağlanması, bölgesel farklılıkların giderilmesi ve eğitimin çağın gereklerine uygun hale getirilmesi acil bir önceliktir. Aksi takdirde, ülkemiz 21. yüzyılın rekabetçi dünyasında geride kalmaya mahkum olacaktır.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *