İstanbul
Rain and snow
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,7013 %0.14
40,1703 %0.23
3.576,44 % 1,13
81.832,35 %-1.919
Ara
Muhalif. GÜNDEM İkinci el otomobilde en çok yapılan hileler neler?

İkinci el otomobilde en çok yapılan hileler neler?

”Dolandırıcılar çoğaldı”

Okunma Süresi: 2 dk

İkinci el otomobil piyasasında dolandırıcılık yöntemleri artıyor. Ekspertizler en sık karşılaşılan dolandırıcılık yöntemlerinin, kilometrenin düşürülmesi, kaza sırasında açılmış airbag’lerinin tamir edilmeden yeniden monte edilmesi ve iki farklı aracın birleştirilmesi olarak açıklıyor. Ekspertiz şirketi sahibi Murat Yaman ”Müşteriler daha önce kaportaya dikkat ederlerdi. Şimdi motor sağlamsa, kaportaya bakmıyorlar bile” diye konuştu.

Otomobil fiyatlarındaki artış ve neredeyse fabrika çıkışlı araba bulunamaması nedeniyle, ikinci el piyasasına talep arttı. Bu durumu fırsata çeviren dolandırıcılar, hasarlı araçları hileli yöntemlerle satmaya çalışıyor. Oto ekspertizlerinin verdiği bilgilere göre, en sık karşılaşılan dolandırıcılıklar, kilometre düşürme, kazada açılan airbagin tamir edilmeden yeniden takılması ve iki hasarlı aracın birleştirilerek satılması. Sigorta eksperleri ise bazı ikinci el otomobil ilanlarında, ”Aracımın trameri şişirilmiştir. Normalde hasarı bu kadar yüksek değildir” ifadelerinin dikkate alınmaması gerektiğini dile getiriyor.

”İkinci el piyasasında dolandırıcılar çoğaldı”

Bir ekspertiz firmasında servis müdürü olarak çalışan Engin Tanlık, ”Maalasef ikinci el piyasasındaki hareketlilik bazı dolandırıcıların çoğalmasına neden oldu. Araçta bir parça boya, iki parça sök-tak olduğunu söyleyip piyasaya sürüyorlar. İkinci el araçlarda şu ara çok fazla kilometre düşürülüyor. Daha bugün kilometresi düşürülmüş bir araç tespit ettik. Airbag hileleri var. Orijinal diye gelen aracın aribagleri işlem görmüş olabiliyor” dedi.

”Bu aralar 2 araçtan bir araç yapanlar çok oluyor”

Otocenter’da ekspertiz firması sahibi olan Murat Yaman ise ”Yoğun şekilde araçların kilometrelerinin düşürüldüğünü görüyoruz. Gösterge panelini söküp, arkadan matkapla kilometreyi geri çekiyorlar. Arabada ne kadar beyin varsa, kilometreyi sıfırlamaya çalışıyorlar. Airbagleri direnç ile kandırmalar oluyor. İki araçtan bir otomobil yapanlar da çok oluyor. Müşteriler daha önce kaportaya dikkat ederlerdi. Fiyat artışı nedeniyle şimdi motor sağlamsa, kaportaya bile bakmıyorlar” diye konuştu.

”Tramerde yazan rakam neyse, hasar odur”

Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Genel Koordinatörü Ufuk Yalçın, tramer üzerindeki hasar kayıtlarının değiştirilemeyeceğini belirterek ”Sigorta şirketi istiyor diye daha az miktarda hasar yazılamaz. Hak sahibi istiyor diye de daha fazla yazılması söz konusu değil. Tramer üzerinde ağır hasar kaydı işlenmişse bir araca, daha önce bir pert işlemine konu olmuştur. Sigortadan yüksek rakam yazdırılarak fazla miktarda hasar alınmış gibi ifadeler kullanılabiliyor. Bu gerçek dışı bir ifade. Gerçekte tramer miktarı neyse hasar odur” dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *