İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM İzmir YHT: 10 yıldır bitirilemedi, maliyeti 41,1 TL'ye ulaştı

İzmir YHT: 10 yıldır bitirilemedi, maliyeti 41,1 TL'ye ulaştı

Temeli 2013 yılında atılan ve “Bin 80 günde tamamlanacak” denilen Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesi, aradan geçen dokuz yıla karşın tamamlanmadı. Projenin 4,3 milyar TL olarak açıklanan maliyeti ise neredeyse 10’a katlanarak 47,1 milyar TL’ye ulaştı.

CHP’li Karasu, projeye yönelik maliyetin ikiye bölündüğünü söyledi. Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda projeye yönelik ilk kalemin, tamamı devlet harcaması olan, ‘Ankara-İzmir Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı altyapı projesi’ olduğunu belirten Karasu, projenin maliyetinin 13 milyar 890 milyon TL olduğunu ifade etti. İlk proje kapsamında 2021 yılına kadar 8,9 milyar TL harcandığını dile getiren Karasu, 2022 yılında proje için 2,1 milyar TL’lik ödenek ayrıldığını bildirdi.

"Projede, kilometre başına 92 milyon 772 bin TL para harcanmış olacak"

Birgün'den Mustafa Bildircin'in haberine göre, projenin ikinci bölümüne yönelik Karasu, şunları kaydetti: “Projenin ikinci bölümünün maliyeti ise 33 milyar 238 milyon TL. Bu tutarın 27 milyar 797 milyon TL'lik kısmı dış kredi olarak tanımlandı, ihale ERG İnşaat'a pazarlık usulüyle verildi. Bu bağlamda, iki projenin kalemleri toplandığında 508 kilometrelik hattın maliyeti 47 milyar 128 milyon TL'ye çıkmakta. Başka bir hesapla projede, kilometre başına 92 milyon 772 bin TL para harcanmış olacak. Bunun dünya standardı ise 1,5 milyon dolar civarında.”

"Neden açık ihale yapmadınız?"

Kilometre başına maliyetin dünyada örneğine rastlanmadığını vurgulayan Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle şunları sordu:

-Bu ihale hangi gerekçelerle 21'inci madde (b) bendi usulüne göre yapılmakta?

-Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesini neden açık ihale yapmadınız?

-21'inci madde (b) bendiyle ihaleyi kazanan ERG İnşaat dövizdeki dalgalanmayı öne sürerek ek ödeme talep etmiş midir? Ettiyse kaç TL'lik bir ek ödeme talebi olmuştur?

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *