İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4588 %-0.06
36,5388 %-0.14
3.521.964 %3.474
3.054,31 0,03
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM "Kanal İstanbul yapılırsa depremin şiddeti en az 9 olacak"

"Kanal İstanbul yapılırsa depremin şiddeti en az 9 olacak"

Bilim Akademisi Üyesi ve İTÜ Jeoloji Mühendisi öğretim üyesi Prof. Dr. Naci Görür, 26 Haziran’da ilk temeli atılacak Kanal İstanbul’un yapılmasının son derece riskli olduğunu belirterek, "Kanalın Marmara'ya açılan bölümünde depremin şiddeti minimum 9 olacak. Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’yı kurtarma şansı ortadan kalkacak" görüşünü dile getirdi.

Haftalık yayınlanan Gazete Oksijen'in haberine göre; Prof. Dr. Naci Görür, Kanal İstanbul'un Marmara ve İstanbul için barındırdığı riskleri anlattı...

Kanal İstanbul’un geri dönülemeyecek tahribata yol açacağını savunan Bilim Akademisi üyesi ve İTÜ Jeoloji Mühendisi öğretim üyesi Prof. Dr. Naci Görür, "İdeoloji, partizanlık, siyasi görüşlerden uzak tamamen bilimsel verilere göre Kanal İstanbul’un yapılması son derece riskli" ifadelerini kullandı.

"DEPREMİN ŞİDDETİNİ KUVVETLENDİRECEK"

Naci Görür şunları söyledi: 

Kanal güzergahı, jeolojik ve geoteknik olarak sorunlu bir zemin. Marmara Denizi’ne yakın kesimler, özellikle Sazlıdere ve güneyinde risk, deprem açısından daha fazla. Çünkü depremde ortaya çıkan ve yıkıcı olan ‘S dalgası’ bu bölgelerden geçerken zeminin özelliği gereği hızlı ilerlemeyecek. Göreceli olarak bu alanda daha fazla duracak ve daha yıkıcı olacak. Ayrıca kanalın Marmara’ya açılan bölümünde depremin şiddeti minimum 9 olacak.

Sazlıdere Barajı tahrip zarar görecek. Terkos’un sularının çekilme olasılığı da çok yüksek. Deniz suları, tatlı su kaynakları ile karışabilir. Hem suda hem de toprakta tuz artışı görülebilir. Bu ise İstanbul’un verimli arazilerinin çölleşmesi anlamına geliyor.

"MARMARA DENİZİ'NİN MUTLAK ÖLÜMÜNE NEDEN OLACAK"

Kanalı açmak için 1 milyar metreküp hafriyat yapılacak. Bu günde 23 bin metreküp hafriyat demektir ve ancak 5-6 yılda taşınabilir. Haluk Eyidoğan’ın yaptığı bir çalışma var ve buna göre kazı için günde 11 ton kullanmanız gerekiyor. 11 ton patladığında 3.8 büyüklüğünde depreme eş değer sarsıntı yaratıyor. Kazı sürecinde her gün bu deprem olacak.

Kanalı açtıktan sonra da saniyede 5 bin 500 metreküp Karadeniz suyu Marmara’ya akacak. Karadeniz dünyanın en kirli denizi ve ilk 200 metrede yaşam var, sonrası ölü. Avrupa’nın sanayi kirliliğini taşıyan Tuna Nehri, kanal sayesinde Marmara’ya akacak.

Yapılan çalışmaya göre Karadeniz’den Marmara’ya 48 milyon insanın günlük atığına eş değer kirli atık akacak. İstanbul’un nüfusunu 16 milyon dersek megakentin ürettiği 3 katı atık can çekişen Marmara’nın mutlak ölümüne sebep olacak. Şimdi müsilajdan kurtarmak için çalışılıyor ama Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’yı kurtarma şansı ortadan kalkacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *