İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4848 %0.01
36,6914 %0.27
3.493.600 %2.056
3.065,56 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Makarnaya yıl sonuna kadar yeni zam yok

Makarnaya yıl sonuna kadar yeni zam yok

Bu yıla 3,20 lira seviyelerinden başlayan bir paket makarnanın fiyatı 4,5 liraya kadar yükseldi. Makarna üreticileri, yıl sonuna kadar bu fiyatı koruyacaklarını, yeni zam olmayacağını söyledi.

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, fiyat artışının '‘en düşük düzeyde’' tutulduğunu dile getirdi.
Tüm dünyada artan tarım emtia fiyatlarına dikkat çeken Külahçıoğlu şunları söyledi: “Fiyat artışı gıda enflasyonunun altında. Hatta bizler, ihracatla elde edilen kârları iç piyasayı dengelemek için de kullanıyoruz. Fiyatlara olabilecek en düşük oranları yansıtıyoruz. Mevcutta makarnalık buğday ton fiyatı 3 bin 200 lira, kilo fiyatı 3,2 lira. Buradan bakılacak olursa fiyatın çok olağan olduğu görülebilir.”

Külahçıoğlu ayrıca kişi başı yıllık makarna tüketiminin 2020’de olduğu gibi 8 kilonun üzerinde seyrettiğini, bu oranın önceki yıllara göre yüzde 25 daha fazla olduğunu ifade etti. Makarnalık buğdayda fiyat artışının durduğunu da anlatan Külahçıoğlu, bu kapsamda yıl sonuna kadar yeni bir artış öngörülmediğini ekledi.

Külahçıoğlu, aynı zamanda Türkiye’nin makarnada üretim gücüne dikkat çekerek, “Kapasitelerimiz çok daha fazla. Hiçbir zaman üretim sorunumuz olmaz” dedi.
Salgının Türkiye’de ilk görüldüğü günden itibaren özellikle tam kapanma süreçlerinde tüketiciler marketlere koşarak ‘panik alışverişi’ yapmış, özellikle makarna ve un gibi uzun süre dayanabilen ürün gruplarına yoğun talep oluşmuştu.
Bunun üzerine o dönemde bir açıklama yapan Makarna Üreticileri ve Sanayicileri Derneği (MÜSAD) Başkanı Nihat Uysallı, “Merak etmeyin, gerekirse Türkiye’yi makarnaya boğarız” demişti.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *