İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7549 %0
37,3001 %-0.61
101.854,42 %2.576
3.176,44 0,81
Ara
Muhalif. GÜNDEM Nokia, 60 yılın ardından logosunu değiştirdi

Nokia, 60 yılın ardından logosunu değiştirdi

Finlandiya merkezli teknoloji devi Nokia, marka kimliğini yenileme çabaları kapsamında logosunu değiştirdiğini duyurdu. Bu değişiklikle birlikte şirketin 60 yıllık ikonik logosu tarih oldu.

Okunma Süresi: 2 dk

Dünyanın en köklü teknoloji şirketlerinden biri olan Nokia, bugün yaptığı bir açıklamayla marka kimliğinde önemli bir değişikliğe gideceğini açıkladı. Şirket, 60 yılın ardından ilk kez logosunu değiştirdiğini duyurdu.

Tamamen yenilenmiş logosunu tanıtan şirket, bu değişikliği büyüme hedeflerinin bir parçası olarak yaptı. Logo değişikliği, bugün Barcelona’da başlayan ve 2 Mart’a kadar devam edecek olan Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC) duyuruldu.

İşte Nokia’nın yeni logosu

Sade ama dikkat çekici ve modern olarak nitelendirilebilecek yeni logo, ‘NOKIA’ kelimesini beş farklı şeklin kullanımıyla oluşturuyor. Ayrıca, tüm dünyada yaygın olarak bilinen ikonik koyu mavinin kullanımından vazgeçildiği de görülebiliyor.

CEO Pekka Lundmark, şirketin dönüşümünü temsil eden bu logo değişikliği konusunda Reuters’a verdiği bir demeçte, önceden telefonlarla ilişkilendirildiklerini şimdi ise bir ‘iş teknolojisi’ şirketi olduklarını aktardı.

2020’de göreve gelen 59 yaşındaki iş insanı, başa geçer geçmez zor dönemde olan şirket için yeni stratejiler belirlemişti. Lundmark, ayrıca geçen yıl %21’lik büyüme kaydettiklerini ve mümkün olan en kısa sürede bunu artırmayı planladıklarını ekledi.

Lundmark, Bloomberg’e verdiği bir röportajda ise, “Çoğu insanın zihninde hâlâ başarılı bir telefon markasızyız; ancak Nokia’nın amacı bu değil. Ağlara ve endüstriyel dijitalleşmeye odaklanan yeni bir marka başlatmak istiyoruz” ifadelerini kullandı. Yalnızca küresel liderliği görebileceği işler yapmak isteyen Nokia’nın şu sıralardaki ana amacı, diğer işletmelere ekipmanlar satmak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *