İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4664 %-0.05
36,5309 %-0.19
3.521.816 %2.28
3.072,14 0,61
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Online PR Servisi B2Press, Türkiye’de en çok kullanılan emojileri açıkladı

Online PR Servisi B2Press, Türkiye’de en çok kullanılan emojileri açıkladı

Emojiler, dijitalin iletişim dilini oluşturuyor. Online Bülten ve PR Servisi B2Press’in incelediği araştırmalara göre, insanların %73’ü emoji kullanmanın kendilerini daha havalı ve arkadaş canlısı hissettirdiğini söylerken, %88’i de bu ikonların empatiyi artırdığını belirtiyor.

Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar arası iletişimin mobil uygulama veya sosyal medya platformlarına kayması, duygu ve düşüncelerin emojiler aracılığıyla ifade edilmesine kapı aralıyor. Online Bülten ve PR Servisi B2Press’in incelediği Unicode’un araştırmasına göre, internet kullanıcılarının %92’si iletişim kurarken her gün 5 milyarı aşkın emoji kullanıyor. Dünya genelinde en çok kullanılan ilk 5 emoji, kırmızı kalp, 2 hıçkırıklarla gülen yüz, elle tamam işareti ve gözyaşları sel olan yüz (❤️ 😂 🤣 👍 😭) oluyor. Onları elle teşekkürler işareti ve 4 gülen yüz (🙏 😘 🥰 😍 😊) takip ediyor. 2019’dan bu yana kullanımı %90 artan gözü yaşlı (🥺) emoji de yeni yılda ilk 10’a girmeye hazırlanıyor. 

Türkiye’de en çok kullanılan ikonların başında da gözü yaşlı (🥺) emojiyle gülen yüz (🤭) yer alıyor. Kullanıcıların ilgi alanlarından beslenen sosyal medya platformlarında da en çok spor emojileri kullanılırken, bunlar futbol, basketbol ve voleybol topu, boks eldiveni ve yüzen insan (⚽️ 🏀 🏐 🥊 🏊🏻‍♀️) emojileri oluyor. Yiyecek ve içecekleri betimlerken de doğum günü pastası, kahve, çikolata, şeker ve pasta (🎂 ☕️ 🍫 🍬 🍰) emojileri tercih ediliyor. 

En çok yanlış anlaşılan ilk 3 emoji: Kovboy gülen surat, kiraz ve ters gülen surat (🤠 🍒 🙃) 
Emojiler artık dijitalin küresel iletişim dili olarak kabul ediliyor. Online PR Servisi B2Press’in açıkladığı anket verilerine göre, katılımcıların %71’i emojilerin kültürel ve toplumsal sorunlar hakkında olumlu tartışmalar yapılmasını sağladığını düşünürken, %73’ü mesajlarında emoji kullanmanın kendilerini daha havalı, arkadaş canlısı ve eğlenceli hissettirdiğini belirtiyor. Duygu ve düşüncelerini daha kolay ifade edebilmek isteyenlerin %83’ü ise halihazırdaki emojilerin coğrafya ve kültür farklılıklarına dair daha fazla temsil sunması gerektiğini dile getirirken, bu ikonların yetersiz kaldığını söyleyen insanların yarısı kullandıkları emojilerin yanlış anlaşılmalara yol açtığını belirtiyor. Dünya çapında en çok yanlış anlaşılan emojilerin ilk üçünde ise kovboy gülen surat, kiraz ve ters gülen surat (🤠 🍒 🙃) bulunuyor. 

Emoji sayısı 2023’te 3 bin 491’e çıkacak 
Birçok uygulama özelinde farklılık gösterebilen emojiler, çoğu zaman bir iletişim aracı olmanın da ötesine geçiyor. Online Bülten ve PR Servisi B2Press’ten edinilen bilgilere göre insanların %88’i emojilerin bireyler arasındaki empatiyi de yükselttiğini düşünüyor. Statista tarafından yayımlanan veriler, dijitaldeki iletişim dilinin güçlendirilmesi için her yıl daha fazla emojinin kullanıma sunulduğuna işaret ediyor. 2020’de 3 bin civarında olan emoji sayısının, 2023’te 3 bin 491’e çıkması bekleniyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *