Son zamanlarda basında yer alan bazı sahte ürün haberleri, fahiş fiyatlar pazarlama biliminin ana öğretilerinden birisinin önemini azaltıcı bir izlenim yaratmıştır. Her işyeri, her kuruluş, insanlar, yani müşteriler ve kullanıcılar içindir. Eğer müşteri veya ihtiyaç sahibi yoksa işyerleri ve hizmet kuruluşları da olmaz. Kısacası her şey insan içindir. Eğer bazı şirketler sahte ürünlerle kısa vadeli çıkarları için hem yasaların hem de etik kurallarının dışına çıkıyorsa bunlar aynı zamanda Toplam kalite ve Müşteri Odaklılık tanımının da dışına çıkıyorlar demektir. Araştırmalar Pazar/Müşteri Odaklı firmaların uzun vadede daha karlı, hisse değerlerinin daha yüksek, piyasa paylarının daha fazla ve çalışanlarının daha mutlu, müşterilerinin de daha memnun olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Yorumlar
*
Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *