İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5014 %0.06
36,6793 %0.24
3.533.750 %2.973
3.076,93 0,08
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Prof. Dr. Tevfik Dalgıç: “Yalan da olsa hoşuma gidiyor” kuramını biliyor musunuz?

Prof. Dr. Tevfik Dalgıç: “Yalan da olsa hoşuma gidiyor” kuramını biliyor musunuz?

Prof. Dr. Tevfik Dalgıç'ın kaleme aldığı “Yalan da olsa hoşuma gidiyor” kuramını biliyor musunuz? adlı yazı şöyle:

Türkçede “gönül okşayıcı, ilgi gösteren olumlu söz, iltifat, kompliman, koltuklama” gibi tanımlarla anlatılan ve insanlara onların hoşuna gidecek açıkça veya ima yoluyla söylenmiş güzel sözler, buna muhatap olan inanmasa bile, sonuçta müşteri davranışlarına ve tepkilerine olumlu yansıyor.

Gene dilimizdeki “yalan da olsa hoşuma gidiyor” deyimi bir anlamda kişilerin hem bilinçli hem de bilinçsiz iki tür tepkisini doğuruyor. İlk tepki eğer bu iltifat, kompliman veya koltuklama müşteriyi rahatsız ederse ve inandırıcı gelmezse ve müşteri tarafından bilinçli olarak dikkate alınmasa bile sonuçta müşteri davranışını işyeri lehine çeviriyor. Yani müşteri yapılan bu “yalan iltifatı”n yalan tarafını unutup, işyeri hakkında olumlu bir tavır takınıyor. Yani iltifata, okşayıcı sözlere muhatap olan kişi bu sözlere inanmasa da sanki inanmışçasına mal ve hizmeti satın alıyor.

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *