İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Sosyal medya ilanlarınız görünmez mi oluyor

Sosyal medya ilanlarınız görünmez mi oluyor

Prof. Dr. Tevfik Dalgıç yazdı: Sosyal medyaya verilen ilanların yarıdan fazlasını hedef kitle görmüyor

Çok değişik şirketler çok değişik ülkelerde sosyal medyaya büyük miktarda tanıtma ve tanınma ilanları veriyorlar ama acaba bu harcanan paralar istenilen amaca uygun sonuçlar veriyor mu? Amerika’da sosyal medya etkinliğini ölçmekle tanınmış comScore isimli kuruluşun yaptığı bir araştırmaya göre dijital reklamların yarıdan fazlası, yani yüzde 54’u hedeflenen kitle tarafından görülmüyor.

Dijital reklama ve ilanlara büyük paralar harcayan markaların bir tıklama ile tanıtılacağını ve herkesçe tanınır hale geleceğini umanların eğer araştırma sonuçları doğruysa yaklaşımlarını yeniden düzenlemeleri gerekiyor. Araştırmada amaçlanan verilen bu ilan ve tanıtıcı mesajları hedef kitledeki kişi veya kurumların bizzat görüp görmediğini ortaya çıkarmak. Araştırma şirketi comScore uygulamada Making Measurement Making Sense-(Buna 3MS prensibi de denir) yöntemi kullanıyor. Yani Ölçümü Anlamlı Yapmak” anlamına geliyor. Dijital ölçüm yolları bularak dijital medya planlama, değerlendirme ve karşılaştırma yolları geliştirmeye yönelik bu yöntemin ana hatları ise 5 temel prensipten oluşuyor.

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *