İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7549 %0
37,3001 %-0.61
101.854,42 %2.576
3.176,44 0,81
Ara
Muhalif. GÜNDEM THK Başkanı Aşçı: Kullanılabilir 6 uçak var ama bakımları yapılmamış

THK Başkanı Aşçı: Kullanılabilir 6 uçak var ama bakımları yapılmamış

THK Kayyum Heyeti Başkanı Aşcı, "THK elinde şu anda 6 tane uçak var kullanılabilir durumda fakat bunların bakımları yapılmadığı için uçabilir halde değiller"dedi.

Okunma Süresi: 2 dk

Türk Hava Kurumu (THK) Kayyum Heyeti Başkanı Cenap Aşcı, HaberTürk canlı yayınına bağlanarak Afşin Yurdakul'un sorularını yanıtladı.

Yurdakul, Aşçı'ya, "THK uçakları hangarda tutulması sebebiyle eleştiriliyorsunuz. Uçabilir durumda kaç uçak var, neden kullanılmadı var olanlar? Uçaklar çürüyor mu, ne dersiniz?" diye sordu.

THK Kayyum Heyeti Başkanı Aşcı, "THK yangınları otomatik olarak söndüren bir kurum olarak görülür, böyle bir şey yok. THK 1985'ten beri uçakla, yangınla mücadele hizmetleri vermiş ama nasıl? Yangınları söndürecek olan kurumlar Orman Genel Müdürlüğü (OGM) ile Tarım ve Orman Bakanlığı'dır. Eski uçaklarımız atıl, kullanılmıyor" dedi.

"Uçaklarımız artık üretilmiyor, yedek parçalarını bulma konusunda da sıkıntılar var"

Aşçı "THK olarak inisiyatif almayı düşündünüz mü?" sorusunu ise şöyle yanıtladı:

"Elimizde 1969 ve 1988 model olmak üzere 6 tane uçak var. Biz bunları 2009, 2010, 2011 yıllarında almışız. O yıllardan 2018 yılına kadar da kullanmışız. THK 2009 yılı sonrası finansal krizler, birtakım yolsuzluklar, ki çoğu mahkemelerde. İhalelerden kazandıkları paralarla uçaklara bakım yaptırmak, bunları yenilemek yerine kullanmamışlar ve uçaklarımız gün geçtikçe atıl hale gelmiş.

THK elinde şu anda 6 tane uçak var kullanılabilir durumda fakat bunların bakımları yapılmadığı için uçabilir halde değiller. Dolayısıyla uçakları çürütmüyoruz. Günlük bakımlarını yapıyoruz. OGM ihale yöntemiyle hizmet veriyor. Biz ihale kanununa göre hizmet veren kurum konumundayız. Uçaklarımız artık üretilmiyor, yedek parçalarını bulma konusunda da sıkıntılar var."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *