İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4664 %-0.05
36,5309 %-0.19
3.521.816 %2.28
3.072,14 0,61
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Twitter’ın yerini Twitch mi alacak?

Twitter’ın yerini Twitch mi alacak?

witch, Twitter'ın yerini mi alıyor? Genelde oyun yayınlarının yapıldığı platform siyasi bir arenaya mı dönecek ?

Z Kuşağı tartışması hala gündemde sıcaklığını korurken, Twitter ile ilgili yaşanan olaylar, Z Kuşağının Twitter'dan koparak daha çok Twitch platformunu kullanmaları gözlerin yavaş yavaş bu platfroma dönmesine yol açtı. Twitch, Twitter'ın yerini mi alıyor? Genelde oyun yayınlarının yapıldığı platform siyasi bir arenaya mı dönecek ? 

Amazon’a ait bir canlı video streaming platformu olan Twitch özellikle ‘gamer’ların etkin olduğu, oyun ve e-spor müsabakalarının yayınlandığı bir uygulama. Şubat 2020 itibarıyla aylık 3 milyon yayıncı, 15 milyon günlük aktif kullanıcı ve anlık ortalama 1,4 milyon kullanıcı ile ABD’nin en büyük 16’ncı sitesi konumunda.

Kullanıcı sayısı çok ama asıl önemli olan bu kullanıcıların profilleri. Mayıs 2020 verilerine göre ABD’de Twitch uygulamasını kullanan bireylerin yüzde 37,8’i 10-19, yüzde 40,6’sı ise 20-29 yaşları arasında. Dünya genelinde ise 16-24 yaş arası. Twitch’in kullanıcı kitlesinin çoğunluğunun gençlerden, hatta kısmen çocuklardan oluştuğunu söyleyebiliriz.

Twitter gibi 2000’lerde zirveye çıkan sosyal medya kanallarıyla olan bağının hızla zayıflaması, liderleri yeni kitle iletişim araçlarını kullanmaya itiyor. Ocasio-Cortez’in başını çektiğini siyasetçiler, bu genç kitleye ulaşmak için artık Twitch’i kullanıyor. (Ocasio-Cortez'in mecrada bir karşılık bulmasının en önemli nedenlerinden biri de Twitch'in doğasına göre hareket etmesi, aslen bir gamer olması. Örneğin seçimlerden önce Among Us oynarken 400 bin kişi onu izledi.) Bu durum henüz siyasi analistlerin pek gündeminde değil ama teknoloji yazarları yavaş yavaş “Neler oluyor?” diye sormaya başladı.

Newsweek, INSIDER gibi saygın yayınlarda teknoloji, oyun ve internet kültürü konularındaki yazılarıyla tanınan Steven Asarch, Inverse'teki makalesinde "Nasıl ki Twitter 2010'larda siyasetin gidişatını değiştirdiyse, Twitch de aynı şeyi 2020'lerde yapabilir. Siyasetçilerle olan etkileşimimiz Twitch gibi platformlar sayesinde bir kez daha değişebilir" yorumunu yaparken, Imad Khan da teknoloji yayıncılığı denince ilk akla gelen dergilerden olan WIRED’da yayımlanan “Twitch bir siyasi rönesans yaşıyor” başlıklı yorumunda, adayların ve organizatörlerin, normalde siyasetle ilgilenmeyecek seçmenlere erişme ümidiyle bu platforma akın ettiklerini belirtiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *