İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Ünlü kahve zincirinde ırkçılık: Müşterinin adı yerine 'maymun' yazdılar

Ünlü kahve zincirinde ırkçılık: Müşterinin adı yerine 'maymun' yazdılar

ABD'de Maryland eyaletinde Monique Pugh, kahve zinciri Starbucks'ta verdiği siparişin üzerinde adı yerine 'maymun' yazıldığını gördü. Kurum, özür diledi ancak olayın bir hatadan ibaret olduğu konusunda ısrar etti.

ABD'de Maryland eyaletindeki bir Starbucks şubesine giden Monique Pugh, kahve zincirinde verdiği bir Caramel Frappuccino sipariş etti.

Olayı TODAY.com'a anlatan Monique Pugh, çalışan kadına sözlü olarak adının 'Monique' olduğunu söylediğini belirterek "Kasiyerdeki hanımefendi adımı sordu ve ben de ona söyledim. Hepsi bu" diye konuştu.

Pugh, içeceğini uzun süre beklediğini ve önündeki herkesin adıyla çağrıldığını gözlemlediğini belirterek "Uzaktan görebiliyorum, bir barista içeceğimi aldı ve tuhaf bakarak 'bir Caramel Frappuccino' diyerek geri çekildi" dedi.

"ŞOK YAŞADIM"

Pugh, sonrasında bardağı aldığını ve üzerinde adı yerine 'Maymun' kelimesini gördüğünü ve şok yaşadığını belirtti. Pugh, rahatsız edici söze rağmen, başlangıçta başka bir baritsaya yanlışlık olduğunu ve içeceğini yenilemeleri gerektiğini söylediğini ancak hemen 'çok kavgacı' bir sohbete dahil olduğunu söyledi.

Pugh "Neden mağazada o an bulunan tek Siyahi insan ben iken fincanımda 'maymun' yazdığını sordum ve bana omuz silkerek hata olmuş dedi" diyerek yaşadıklarını anlattı. Pugh, erkek baristanın özür dilemediğini yalnızca paranın ödendiğini de sözlerine ekledi.

"İÇECEK VE SANDVİÇ TEKLİF ETTİLER"

Pugh, olay günü mağazadan ayrıldığını ve hemen müşteri hizmetlerini aradığını söylüyor. Yerel mağazanın genel müdürünün önce onunla iletişime geçtiğini ve yanlış teleffuzdan ibaret olduğunu söylediğini belirtti. Pugh, ona Starbucks'tan bedava bir içecek ve bir bedava sandviç vermeyi teklif ettiklerini de ekleyerek "Reddettim... çünkü bu teklif saygısızca geldi. Bana bunu teklif etmesi saygısızlıktı" dedi.

Pugh, mağaza sahibinin daha sonra kendisiyle temasa geçtiğini ve özür dilediğini, ancak o zaman ekibin olayın "kasıtlı olmadığı" sonucuna vardığını söylediğini söyledi.

KURUM DEVREYE GİRDİ, ÇALIŞANI AÇIĞA ALDI

Bir Starbucks kurumsal temsilcisi, olayın meydana geldiğini TODAY.com'a doğruladı ve siparişi alan çalışanın açığa alındığını belirtti. Ayrıca olayın meydana geldiği mağazanın başka bir şirkete ait bir franchise olduğunu da sözlerine ekledi. Starbucks temsilcisi, diğer şirkete yönelik soruşturma başlattığını ve personel için ek eğitim sözü verdi.

Kurumsal ekibin "deneyimi için doğrudan özür dilemek" ve bir oturma toplantısı yapmak için ulaştığını da ekliyor. Pugh, bölge müdürünün kendisine e-posta gönderdiğini ancak 30 Kasım Çarşamba günü oturma toplantısı için uygun tarihler hakkındaki notuna henüz yanıt vermediğini doğruladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *