İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7508 %0.01
37,3191 %-0.56
103.034,54 %3.513
3.172,74 0,69
Ara
Muhalif. GÜNDEM Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün logosu yenilendi, Türk bayrağına yer verilmedi!

Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün logosu yenilendi, Türk bayrağına yer verilmedi!

Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün yeni logosu tanıtıldı. Yeni logoda Türk Bayrağı’nın yer almaması dikkat çekti ve tepkilere yol açtı.

Okunma Süresi: 5 dk

Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün yeni logosu, Ankara Kalesi’nde düzenlenen programla tanıtıldı. Yen logoda simgesel olarak birden çok “V” harfi ile oluşturulan giriftte çok boyutlu bir ateş çanağı kullanıldı. Programda yeni logoyu tasarlayan Sanatçı Bülent Erkmen logonun hikayesi bir video ile anlattı.  
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan’ın yanı sıra Bakanlık ve Genel Müdürlük yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşen programda Vakıflar Genel Müdürü Burhan Ersoy; insanlığın tarih boyunca yardımlaşma ve dayanışma ruhuyla var olup hareket ettiğini belirterek, "Bu ruhun en verimli yansıması ise insana hizmet etmek ve ihtiyaçlarını görmek amacıyla pek çok vakıf kurmuş ecdaddan bize miras kalan bu topraklardır. İnsanlık yararına karşılıksız verme ve paylaşmanın eylem hali olan bu geleneğin, kısacası vakfetmenin kurumsallığa ulaştığı noktadır vakıf. Vakıf kavramı İslam-Türk hukukunun en gelişmiş sosyal kurumları olarak kabul edilmekle birlikte, uygulamada da vakıf belirli bir amaca özgülenen mal ve hakların vakıf kurucusunun mal varlığından çıkarılarak mal topluluğu niteliğindeki bağımsız bir tüzel kişilik oluşturmasını ifade etmektedir. İslamiyet döneminde başlayan vakıf geleneği, bu topraklarda 1048’den bu yana ecdadımız tarafından geliştirilip büyütülmüş ve bir müessese haline getirilmiştir. Bugün de yaşatılan bu vakıf geleneğiyle toplumların refahı yönünde hizmetler verilmeye devam etmektedir" açıklamasında bulundu.

Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün yeni logosundan Türk Bayrağı çıkarıldı!

Logodan Türk Bayrağının çıkarılması sosyal medyada da dikkatli gözlerden kaçmadı. Vakıflar Genel Müdürlüğü Yeni Vakıflar Kontenjanından Seçilmiş Meclis Üyesi Levent Albayrak ise sosyal medya hesabından bir eleştiri yayınladı.  Levent Albayrak’ın paylaşımı şu şekilde;
“Ben bu tür değişiklerin çok gerekli olmadıkça yapılmaması gerektiğine inananlardanım. Zira insanların hem kurumlarla ilgili belleklerini yok etmekte hem de ciddi bir mali külfet getirmektedir. Ayrıca eski logoda bulunan fakat yeni logoda yer almayan Türk bayrağı, Türk milletinin bin yıllık bir vakıf medeniyetine sahip olmasına vurgu yapıyordu. Bu topraklardaki Türk varlığının en büyük kanıtı kurmuş olduğumuz muazzam vakıf medeniyeti ve sayısız vakıf eserlerimiz. Türk bayrağı, yeni logoda da mutlaka ama mutlaka yer almalı idi.
Tasarım işi kuruma veya sponsor kuruluşa ne kadara mal oldu, bu çalışmayı yapan ajansa ne kadar ödendi henüz bilgim yok. Ancak ülke içinde hatta dışında 65 bin taşınmaza ve 25 bölge müdürlüğüne sahip Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün yeni logosu ile yapılmış tabelaların, bu taşınmazlara ve idari binalara yeniden konulması bile ciddi bir maliyet oluşturacaktır.  
Hadi yeni bir imaj çalışması falan adına bu işe girişildi diyelim. Mevcut logomuz, vakıflarımızı ve vakıf medeniyetini oldukça güzel ifade ediyordu. Yeni tasarım teknikleri kullanılarak onun üzerinde bazı rötuşlar yapılabilirdi. Yeni logonun, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nü eski logodan daha iyi anlattığını da düşünmüyorum.
Ayrıca Vakıfların imajına yönelik çalışmalar yapılacaksa benim de yürekten katıldığım Sayın Cumhurbaşkanımızın “Dünya beşten büyüktür” sözü gibi “Vakıflar da beşten büyüktür” anlayışı ile kamuoyundaki ‘bir elin parmaklarını geçmeyen belirli yeni vakıflara imkânlar sunuluyor’ kanaatini ortadan kaldıracak çalışmalar yapılmalı. Bunun için de özellikle bütün yeni vakıflara karşı eşit şekilde kucaklayıcı davranılması gerektiğine inanıyorum. Kaldı ki kamu imkânları ile vakıf işleri yürütmek işin ruhuna aykırı. Kişi bir hayır için kendi mülkünü, parasını veya bir varlığını vakfediyorsa anlamlı olur. Aksi halde onun adı vakıf olmaz. Umuyorum ki bu düşüncelerim siyasi erk tarafından yapıcı bir eleştiri olarak dikkate alınır. 

Değiştirilen eski logo ne ifade ediyordu?

Logoda yer alan kitap şeklindeki bayrak, büyük bir vakıf medeniyeti kurmuş olan Türk Milletini ve kitap figürü ise vakıfların ilim ve irfana, eğitime verdikleri katkıyı ifade eder.
Logodaki 1048 tarihi, ışığını Hoca Ahmet Yesevî dergâhından alan ve ondan birkaç kuşak sonraki gönül erlerinin Tebriz Mahkemesi’nden aldıkları karar ile Horasan’da kurulan ilk Vakfın tarihidir. Bu bir ilim vakfıdır ve bilinen ilk vakfiye budur. Bu da Türklerin 1071’den çok önce Anadolu’ya gelip buranın ilim, kültür ve sosyal hayatının gelişmesi için çalışmalar yaptıklarını gösteriyor.
Logoda yer alan cami figürü, Selçuklu ve Osmanlıdan günümüze kadar vakıflar tarafından yaptırılmış birçok cami, imarethane ve vakıf eserlerini temsil eder.
Logodaki fabrika figürü, vakıfların kurmuş oldukları fabrikaları anlatır. Ki ilk kumaş fabrikası Evkaf -Nezareti tarafından Hereke Fabrika-i Hümayunu adı ile saray ve ordunun tekstil alanındaki talebini karşılamak amacıyla 1843 yılında Hereke'de kurulmuştur. Fabrika, bir endüstri mirası olarak bugün hâlâ ayaktadır. Meselâ Bursa İpek Fabrikası da yine Pertevniyal Vâlide Sultan Vakfı tarafından Bursa’da kurulmuştur. 
Logonun içinde kalp şekline dönüştürülmüş “V” harfi ile hem Vakıfların ilk harfine hem de Vakıfların yaptıkları her hayırda sevgiyi esas almalarına vurgu yapılmıştır. 
Logonun alt kısmını çevreleyen zeytin dalı, vakıf zeytinliklerini ifade eder ki sadece Edremit Körfez Bölgesi’nde Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne ait 165 bin zeytin ağacı ve bunları işleyen Ayvalık Zeytinlikler İşletme Müdürlüğü bulunmaktadır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *