İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7549 %0
37,3001 %-0.61
101.854,42 %2.576
3.176,44 0,81
Ara
Muhalif. GÜNDEM Varlık Fonu'na devredilen Çaykur, 547 milyon TL daha zarar etti

Varlık Fonu'na devredilen Çaykur, 547 milyon TL daha zarar etti

Varlık Fonu'na devredilen Çaykur'un 2020 yılını 547 milyon TL zararla kapattığı belirlendi.

Okunma Süresi: 1 dk

TBMM KİT Komisyonunda hesapları ele alınan ÇAYKUR'un 2020 yılını da 547 milyon lira zararla kapattığı açıklandı.

2017 yılında Varlık Fonu'na devredilene kadar karda olan kurum, daha sonra sürekli zarar etti. 2017'de 267 milyon, 2018'de 657 milyon, 2019'da 635 milyon ve 2020 yılında 547 milyon lira zarar açıklayan Çaykur'un harcamaları ve reklam giderleri de tartışma konusu oldu.

Sözcü'den Deniz Ayhan'ın haberine göre, TBMM KİT Komisyonundaki görüşmelerde CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz'ın verdiği bilgilere göre Türkiye çay ithalatında dünyada 25'inci, ihracatta ise 39'uncu sırada yer alıyor. 2019 yılında 18 bin 837 ton çay ithal edildi ve 39 milyon 475 bin dolar ödendi. Aynı yıl 15 milyon 142 bin dolar tutarında 3 bin 968 ton çay da ihraç edildi.

İyi Parti Denizli Milletvekili Yasin Öztürk ise “Çaykur dünyanın en çok çay tüketen ülkesinde çay satmak için, 2019 yılında reklam amaçlı 36 milyon lira, fuar ve festivaller için 896 milyon lira harcadı. Temperli kulplu cam bardak için reklam niyetine 5 milyon 250 bin lira ödeme yapıldı. Yanında dağıtılan şemsiyeler, takvimler de var ama ÇAYKUR'un satışı değil zararı artmış” dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *