İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4661 %-0.06
36,5420 %-0.16
3.550.537 %3.58
3.073,62 0,66
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Bir imamın hezeyanları mı yoksa daha büyük bir kriz mi?

Bir imamın hezeyanları mı yoksa daha büyük bir kriz mi?

Haluk Şahin yazdı: Bir imamın hezeyanları mı yoksa daha büyük bir kriz mi?

KAMUOYU NASIL OLUŞUYOR?

Demokrasilerde, kamuoyunun oluşturulması konusunda siyasal iktidarla medya arasında ezeli bir rekabet süregelmiştir. Siyasal iktidarların medyayı kontrol almak istemelerinin bir nedeni de budur. Kamuoyunu etkileyecek gündemi belirlemek çok önemlidir! Ancak bu hedefe giderken baskının yetmediği görülmüş, başka yollara başvurulmuştur.

Örneğin, Turgut Özal “deneme balonu” yöntemini sık sık kullanmıştı. Toplumun yeni projelere nasıl tepki göstereceğini anlamak için laf arasında bir balon uçurur, rüzgarın yönüne ya da gelen tepkilere göre bir sonraki adımını atar ya da atmazdı.

Günümüzde buna ek olarak “paratoner” yöntemi de pek yaygınlaştı: Bazı isimler ve konular yıldırımları çekmek için podyuma çıkartılıyor, dikkatler asıl hedeften uzaklaşıyor. Recep Tayyip Erdoğan’ın sık sık kullandığı bir yöntem bu.

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *