İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6537 %0.01
37,2267 %0.1
106.262,06 %2.799
3.144,16 0,10
Ara
Muhalif. GÜNDEM İBB İYİ Parti Grup Sözcüsü: Kuzey Marmara otoyolu için geçiş garantisi artırıldı, süre uzatıldı

İBB İYİ Parti Grup Sözcüsü: Kuzey Marmara otoyolu için geçiş garantisi artırıldı, süre uzatıldı

Okunma Süresi: 2 dk

İBB Meclisi İYİ Parti Grup Sözcüsü Dr. Suat Sarı, Kuzey Marmara Otoyolu'nde hem otoyol için verilen araç geçiş garantisinin artırıldığını hem de garanti süresinin uzatıldığını açıkladı. "Yolun maliyeti 13.6 milyar lira. Uzatılan süre sonuna kadar yapılacak ödemeyle ikinci bir otoyol yapılır" dedi.

Ulaşım uzmanı ve İBB Meclisi İYİ Parti Grup Sözcüsü Dr. Suat Sarı, Kuzey Marmara Otoyolu'nda araç geçiş garantisinin arttırılıp işletme süresinin uzatılmasını eleştirdi.

"Garanti araç sayısına ulaşılması mümkün değil"

Suat Sarı, Kınalı-Odayeri kesiminde teklif edilen işletme süresi 4 yıl 9 ay 12 gün olmasına rağmen 12 yıl 4 ay 27 gün ilave işletme süresi verildiğine dikkat çekti. Kurtköy-Akyazı kesiminde teklif edilen işletme süresinin de 3 yıl 9 ay 12 gün olmasına karşın, 11 yıl 7 ay 11 gün ilave işletme süresi hesaplandığını aktaran Sarı, "Böylece Kurtköy-Akyazı kesiminin işletme süresi yüzde 308 arttı. Yine otoyolun bazı kesimlerinde araç geçiş garantisi arttırılıp, garanti süreleri de 9 yıldan 13 yıla çıkarıldı. Kuzey Marmara Otoyolu 435 km'den oluşuyor ve maliyeti 13.6 milyar TL. Uzatılan işletme sürelerinin sonuna kadar ikinci bir Kuzey Marmara yolu imal edilirdi. Matematiksel olarak da verilen garanti araç sayısına ulaşılması mümkün değil" dedi.

Sarı, ticari araçlar ve otobüslerin bu yolu ve köprüyü kullanmak zorunda olmalarına rağmen garanti edilen araç geçiş sayılarına da ulaşılamadığının altını çizerek, "Halkalı- Sakarya Akyazı arasındaki tren yolu; Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde iki şerit tren yolu bırakılmasına rağmen Kuzey Marmara işleticileri zarar etmesin ve sömürü devam etsin diye mi ihale edilmiyor?” diye sordu.

Sarı açıklamasının devamında, “2016 ‘da hizmete açılan Kuzey Marmara Otoyolu'ndan nisan 2023'te 4 günlük bayramda 1 milyon 750 bin araç, günde ise 437 bin araç geçti. Verilen günlük garanti ise 949 bin araç. Bu kullanım ile işletme süresi boyunca bu otoyolu kullanacak maksimum araç sayısı en iyimser tahminle 600 bin aracı geçemeyecektir. Bu hesap işletme süresi sonuna kadar devletin işletmeci şirketlere geçiş garantisi ödemeye devam edeceğini gösteriyor" ifadelerini kullandı.

Sarı, Bakanlığa "7 yılda işletmecilere ne ödendi? 7 yılda kaç araç geçti? Otoyolun işletme süresi ne zaman bitiyor? Garanti araç sayısı ile geçen araç sayıları nedir? 9 aylık ödeme bütçe tahmininiz neydi" diye sordu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *