İsviçre’de Bernina Ekspres Treni Ile Masallar Diyarı Rotası

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
İsviçre’de Bernina Ekspres Treni Ile Masallar Diyarı Rotası
Abone ol
Bernina Ekspresi ve diğer Rhaetian Demiryolları trenleri tarafından kullanılan demiryolları, demiryolu mühendisliğinin altın çağından kalmadır. Bu inşaat mühendisliğinin başyapıtları 20. yüzyılın başlarında, günümüzde bile hiçbir demiryolunun inşa edilmediği yöntemle, tamamlanmıştır

Panoramik pencerelere sahip lüks Bernina Ekspres trenleri, Graubünden’deki İsviçre Alpleri boyunca devam eden rotalarına İsviçre’nin en eski şehri Chur’dan başlar. Sois, Landquart ve Davos’a uğrayan tren, rotasına St Moritz ve Poschiavo’dan devam eder. Yolculuk İtalya Tirano’da son bulur.

Bernina Ekspres trenleri, Graubünden kantonundaki Albula ve Bernina demiryolu hatları üzerinde bulunan 55 tünel ve 196 köprüyle İsviçre Alpleri’ni iki kez geçer. Ayrıca Albula ve Bernina demiryolu hatları UNESCO Dünya Mirası listesine alınmıştır. Panoramik pencereli vagonlara sahip lüks Bernina Ekspres trenleri, Chur, Landquart ve Davos’u Albula Vadisi ve tüneli ile St Moritz’e bağlar. İsviçre Alpleri’nin en yüksek rakımlı demiryolu geçişini yaparak Tirano, İtalya’ya varır. Bernina Ekspres otobüsleri ile ayrıca Lugano, Ticino’ya aktarma yapabilirsiniz. Düşük bütçeli gezginler, düzenli/gündelik Rhaetian Demiryolları trenlerini kullanarak aynı güzergahta tasarruf da yapabilirler.

UNESCO Listesindeki Albula ve Bernina Demiryolu

Bernina Ekspresi ve diğer Rhaetian Demiryolları trenleri tarafından kullanılan demiryolları, demiryolu mühendisliğinin altın çağından kalmadır. Bu inşaat mühendisliğinin başyapıtları 20. yüzyılın başlarında, günümüzde bile hiçbir demiryolunun inşa edilmediği yöntemle, tamamlanmıştır

Sois, İsviçre’den Tirano, İtalya’ya kadar uzanan 122 km’lik demiryolunda en az 55 tünel ve 196 köprü kullanılmıştır. Bernina Ekspresi ve diğer Rhaetian Demiryolu trenleri tarafından kullanılan demiryolunun bu bölümü, inşasındaki hayrete düşüren teknikleri, adeta bir sanat eserini andıran mimarisi ve bulunduğu doğal ortamla olağanüstü uyumu nedeniyle, 2008 yılında UNESCO Dünya Kültür Mirası listesine alınmıştır.

Bu demiryolu hattı Alpleri iki farklı rota üzerinden geçer:

Albula hattı 1904 yılında tamamlandı. Alplerin kuzeyinden Engadin Vadisi’ne (Inn Nehri) uzanan 67 km’lik güzergahta 42 tünel ve 144 viyadük ve köprü kullanılmaktadır. Bu güzergahta trenler, dik bir vadinin yamacına oyulmuş tünellerde neredeyse altı tam tur daire çizer, zikzaklar yapar, 400 metre rakıma ulaşırlar ve Bergun’den Preda’ya olan 5,1 km’lik bu mesafeyi 12 km’de katederler. Yaklaşık 6 km’lik son bir tünel trenleri Engadin Vadisi’nin yamaçlarına ulaştırır.

Bernina Hattı 1910’da tamamlanmıştır. 61 km’lik demiryolu hattında, düzenli/gündelik trenlerin 2253 m rakımdaki Bernina geçidinden geçerek 1140 metre rakıma inmesini ve Poschiavo’ya ulaşmasını sağlayan 13 kapalı galeri, 52 viyadük ve köprü bulunur. Hat, trenin en dar alanda maksimum verimlilikle tırmanmasını sağlayan Bruscio’daki muhteşem dairesel viyadükten sonra, İtalyan Tirano kasabasında sona ermektedir.

Bernina Ekspresi, İtalya’nın palmiye ağaçlarına giden güzergahta kelimenin tam anlamıyla buzullar ve karın arsından geçer.

İsviçre Alpleri’nde Bernina Ekspresine Binmek

Panoramik pencereli lüks vagonlara sahip Bernina Ekspres trenleri yıl boyunca çalışır, ancak işletim ve rezervasyon sistemleri yaz ve kış arasında farklılık gösterir.

Bernina Ekspresi yaz boyunca üç temel rota/güzergah kullanır:

Sois ve Filisur üzerinden Tirano’ya Chur – 4 saat

Landquart, Klostsers ve Davos Platz üzerinden Tirano’ya – 4 saat

St Moritz – Tirano – 2,5 saat

Yaz aylarında, mayıs başından Ekim sonuna kadar, St Moritz’e giden ve buradan kalkan trenler her yöne günde 3 kez çalışırlar. Davos ve Chur’a giden trenler ise günde bir kez çalışırlar. Biniş öncesi rezervasyon zorunludur ve koltuk başına 16 CHF’dir (İsviçre Frangı). Herhangi bir günde tüm güzergahları içeren bir turda değilseniz, Bernina Ekspres trenine hat üzerinde bulunan herhangi bir istasyondan binmek yeterince kolaydır.

Kış aylarında, Bernina Ekspres treni Chur ve Tirano’yu her iki yönde birbirine bağlar. St Moritz’den gelen yolcular Bernina Ekspresine, Filisur’daki Davos ve Pontresina duraklarından katılabilir.

Bununla birlikte, kış ayları yolcular için daha ilgi çekicidir. Bernina Ekspresi’nin panoramik vagonları St Moritz, Tirano ve St Moritz, Chur arasında çalışan düzenli/gündelik ulaşım için kullanılan trenlere bağlanır. Bunun sonucunda lüks koltuklar için rezervasyon ücreti sadece CHF10 (İsviçre Frangı) olur.


Yorum Yazın