Bir kargo firması; bir çalışanı ve çalışmayan sistemi ile nasıl rezil olur? Gerçek bir olaydır...
Muhalif Özel - Oğuz Büber
Kargo firmalarının ne kadar sinir bozucu olduğunu hepimiz biliriz. Geciken teslimatlar, hasarlı paketler, gelmeyen ürünler ve daha bir çoğu…
Geçtiğimiz hafta Sendeo kargo firmasıyla ilgili bir sıkıntı yaşadım. Firma dışarıdan bakıldığında cezbedici ve müşterileriyle ilişkisi iyi görünen bir tablo çiziyordu. Ancak hiç de öyle olmadığını deneyimleyerek çözdüm.
Amazon’a güvenerek (daha önceki tecrübelerime dayanarak) kedi kumu siparişi verdim. Amazon ve çalıştığı kargo firmalarından her zaman memnun kalmıştım. Siparişi verdikten sonra fark ettim ki; alışveriş Amazon Prime kapsamında değilmiş. (Prime’lı olunca gelme süresi 1 gün oluyor ve oldukça kaliteli bir şekilde geliyor.) Yani işimiz standart kargo firmalarına kalmıştı. (Yurtiçi kargo, MNG Kargo, Aras Kargo gibi). Sendeo’yu görünce bir sevinmedim değil, boşuna olacağını nereden bilebilirdim? Sendeo standarttan da kötü bir hizmet deneyimi yaşattı.
Olaya geçelim..
24 Eylül günü Amazon’dan siparişimi verdim. 2 paket 10 litrelik kedi kumu. 25 Eylül’de Amazon hemen kargo firmasına teslimatını gerçekleştirdi ve 1-3 iş günü içerisinde gönderinin adrese teslim edileceğini söyledi.
26 Eylül salı günü teslimat kodu geldi ve gün içerisinde teslim edileceği söylendi. Buraya kadar her şey normal ve hızlı bir şekilde ilerliyordu. Aynı gün saat 15:38’de M.B. İsimli kargo çalışanı beni aradı: “Kargonuz geldi, kapıda. Gelin aşağı alın” dedi. Karşılık olarak: “Kargo hizmeti kapıya kadar değil midir?” dedim.
M.B’nin şirket adına da konuşarak bana söylediği yalan şuydu: “Size bilgilendirme yapmıyorlar ama belirli bir kilonun üzerinde olunca kargoyu katlara çıkarmıyoruz.” oldu. Daha önceden de bu sınırı biliyordum ama yine kontrol etme ihtiyacı duydum. Kargolar 0-30 kg aralığında ise kata teslimat yapılıyor. Benim paketim ise toplam 20 kg idi. Sonrasında ben bu bilgimi paylaştım. Şahsın sesi yükseldi ve ardından “yani iptal mi olsun” dedi. Ben de teslim etmiyorsanız kendisini şikayet edeceğimi belirterek son sözümü söyledim.
Ardından M.B. “Bu tavırda konuşmasanız teslim ederdim” gibi bir şey söyledi. Yani biraz rica ile karışık yalvarsaydınız hallederdik demek istiyor. Burada ‘pardon?’ dedim içimden… Hak ettiğimiz hizmeti alabilmek sanki bana ayrıcalık yapıyormuş gibi firmaya yalvarmam gerekiyor yani? Türkiye’nin genelinde olduğu gibi yapılması ve olması gereken yerine rica, minnet anlayışı Sendeo’da da bilhassa mevcutmuş.
Ve sonrası…
İlk olarak Sendeo’yla iletişime geçmeye çalıştım. Ancak şirkette canlı hiçbir varlığa ulaşamadım. Whatsapp hatlarından çağrı merkezine kadar her iletişim ağında yalnızca sistemle irtibata geçilebiliyordu ve hiçbir sonuç alamadım. Ancak siteye sorunumu anlatan bir mesaj atabildim. Amazon tarafında ise hızlı bir şekilde müşteri temsilcisine ulaştım. Kargomun 2 gün içerisinde bende olacağını ve kargocu hakkındaki şikayetimin sendeo’ya iletildiğini söyledi.
Peki sonuç ne oldu?
Bugün (2 Ekim Pazartesi) yani aradan bir hafta geçtikten sonra Sendeo beni aradı. Kargomun iade olduğunu söyledi. Şikayetimle ilgili aradıklarını belirtti. Gerekli aksiyonların alınacağının da altını çizdi.
Gerekli aksiyon nedir?
Gerekli aksiyon; olay günü ya da sonraki gün benle iletişime geçerek kargomu teslim almamı sağlamaktır. Ayrıca ilgili kişiye yaptırım olacağını belirttiler. Yaptırım ne? Bilmiyoruz tabii ki. Sendeo reklamlara bütçe ayarlamaktansa kargoyu taşıyan kişileri yani asıl işini yapmaya zaman ayırsa çok daha iyi olacaktır kendileri için.
O zamana kadar isimleri de “Sendeo” değil “Sende değil o!” olmalıdır.
Son güncelleme
16.10.2023 tarihinde son gelişmelere dair bir güncelleme yapma gereği hissettim. Haberi yazdığım hafta Sendeo'nun ajansı şirketimizi aradı ve Sendeo firmasından bir dönüş yapılıp yapılmadığını sordu. Ben de aramadıklarını belirttim. Bunun üzerine kişisel cep numaramı aldı, Sendeo tarafından arama yapılacağını söyleyerek. Sonrasında Sendeo beni hiç aramadı ama geçtiğimiz hafta içi saat 21.00 sıralarında bir kargo paketi gelmiş firmadan ben evde yokken. Kargo firmasının arayüzünde transferle ilgili bir mevcut değildi ama paket çıkıp gelmişti. Kendilerine hiçbir yolla ulaşamadığım için arayıp da iade alın diyemiyorum. 15 gün sonra gelen acil bir ihtiyacın ne önemi kaldı onu da bilemiyorum.
Yorum Yazın