İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5668 %0.22
37,0408 %1.53
107.605,74 %2.34
3.098,22 0,53
Ara
Muhalif. HABERLER 873 adet etkileşimli e-içerik EBA’da yayımda

873 adet etkileşimli e-içerik EBA’da yayımda

873 adet etkileşimli e-içerik EBA’da yayımda

Bilim ve sanat merkezlerinde öğrenim gören öğrencilerin zihinsel, sosyal-duygusal, fiziksel ve ahlaki bakımdan çok yönlü gelişimini destekleyen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki BİLSEM öğretim programlarına uyumlu şekilde üretilen 873 adet etkileşimli e-içerik, EBA'da yayımlandı.

ANKARA (İGFA) - BİLSEM Destek Eğitim Programı'nda yer alan 419 İngilizce, 360 sınıf etkinliği ve 94 bilişim teknolojileri ve yazılım dersi e- içeriği, yıl boyunca Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen e-içerik geliştirme eğitimlerine katılan öğretmenlerden oluşan ekipçe hazırlandı.

Üretilen e-içerikler, öğrencilere zenginleştirme ve derinleştirme yoluyla öğrenme fırsatı sunarken aynı zamanda öğrencilerin etkileşim üzerinden aktif öğrenme sürecine dâhil olmalarına katkı sağlıyor.

Özel yetenekli öğrencilerin bilişsel yeterlikleri dikkate alınarak hazırlanan e-içerikler özgünlük, tutarlılık, kullanım kolaylığı, yeniden kullanılabilirlik, güncellik, ekonomiklik, ortamdan bağımsızlık, zamansal yakınlık vb. gibi teknolojik ve tasarımsal ilkelerine önem verilerek hazırlanarak içeriklerde hedef kitlenin özelliklerine uygun etkinlere yer verildi.

Özel yetenekli öğrencileri öğrenme sürecinde aktif kılmak amacıyla hazırlanan e-içeriklerde eşleştirme, çoktan seçmeli, sıralama, okuduğunu anlama, doğru yanlış soruları gibi etkinliklerin yanı sıra şifreyi bulma, videoyla ilgili soruları cevaplama gibi öğrencilerin yaratıcılık becerilerini ön plana çıkaran farklı türde etkinliklere de yer verildi.

Hazırlanan e-içerikler, öğrencilere oyunlaştırma yoluyla etkileşimli bir öğrenme fırsatı sağlamakta ve öğretim programına uygun çoklu ortam araçları ile öğrencilerin eğlenerek öğrenebilecekleri, öğrendiklerini kalıcı hâle getirebilecekleri, anlık geribildirim alabilecekleri alternatif bir öğrenme imkânı sunuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *