İstanbul
Hafif yağmur
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6647 %0.03
40,0478 %-0.08
3.544,92 % 0,24
83.525,09 %0.252
Ara
Muhalif. HABERLER Bursa’da Medya Okuryazarlığı projesi 3. yılında

Bursa’da Medya Okuryazarlığı projesi 3. yılında

Bursa’da Medya Okuryazarlığı projesi 3. yılında

Okunma Süresi: 2 dk

Bursa- Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Gazetecilik Alan Öğretmenleri ve öğrencileri tarafından “ Kendimi tanıyorum medyayı doğru okuyorum ”sloganı ile başlatılan medya okuryazarlığı projesi 3.yılında başarı ile devam ediyor.

BURSA (İGFA) - Bursa'da bu yıl Hasan Öztimur 75. Yıl İlkokulu ile başlayan projenin ikinci durağı Turgay Ciner İlkokulu oldu.

“Bilinçli birey yetiştirmek bilinçli ebeveynden geçer” yaklaşımıyla ilkokul düzeyindeki öğrenci velilerine bilinçli medya kullanımı başlığı altında; dijital bağımlılık, siber zorbalık, bilinçli tüketici olma ve medya diyeti gibi konularda seminer verildi.

Medya araçlarının yaygın olarak kullanıldığı günümüzde medyayı doğru okumanın öneminin arttığını söyleyen Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürü Ömer Yılmaz: “Medyanın olumsuz etkilerinden korunmak ve bilinçli tüketiciler olmak için medya okuryazarlığı eğitiminin küçük yaşlardan başlayarak uzun bir sürece yayılması gerekir.” dedi.

Medya karşısında bilinçli bireyler yetiştirmeyi amaçlayan ve bu noktada farkındalık yaratmayı hedefleyen proje ile ilkokul düzeyindeki öğrenci velilerine, medyanın çocuklar üzerindeki olası zararlarının anlatıldığını söyleyen Proje Koordinatörü Gazetecilik Alan Öğretmeni Suat Alptekin: ” Çocuklar medyada gördüklerini, izlediklerini gerçeklik ve kurgu bakımından ayırt etmede güçlük çekmektedirler. Örneğin; Süpermen’in uçtuğunu düşünen çocuklara gerçekte bu durumun olmadığı, bu gibi sahnelerin nasıl çekildiği anlatılmalıdır. Bu noktada ebeveyn ve öğretmen iş birliği içerisinde olmalıdır. “diye konuştu.

Seminere katılım sağlayan velilerin projeye olan ilgilerinin olumlu olduğunu söyleyen Alptekin, velilerin projeye ilgisinin oldukça iyi olduğunu belirterek, "Karşılıklı etkileşimin olması ve günlük yaşamdan örneklerin verilmesi farkındalığı daha çok artırarak velilerimizin medyanın olumsuz etkilerine karşı farklı bakış açıları geliştirmesini sağlamıştır" dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *