Hurda teşviki ile ilgili detayları merak edenler sorularına cevap arıyorlar. Vatandaşlar ÖTV’siz araç alımı için hurda teşviki 2025 şartlarını araştırıyor. Bu bağlamda, Hurda teşviki meclisten geçti mi? Hurda teşvikinde aranan şartlar nelerdir? İşte Hurda araçlarda 2025 ÖTV indirimi
Hurda araçlarda 2025 ÖTV indirimi
Hurda araç ÖTV indirimi teklifinin, 25 yaş üstü ve 2000 model altındaki araçları kapsayacak şekilde olması bekleniyor. Hurda teşviki ile ÖTV’siz araç alımında büyük kolaylıklar sağlanacak. Hurda Araç Teşvik Yasası, belirli bir yaşın üzerindeki araçların trafikten çekilerek yenilenmesini teşvik eden bir uygulamadır. Bu yasa, çevresel sürdürülebilirliği desteklemek, trafik güvenliğini artırmak ve otomotiv sektörünü canlandırmak amacıyla hayata geçirilmiştir.
Hurda teşviki meclisten geçti mi?
Hurda araç teşviki teklifi meclise sunuldu. Konu ile ilgili çalışmaların hala devam ettiği biliniyor. MHP tarafından kanun teklifi olarak TBMM'ye sunulan hurda araç ÖTV indirimi teklifi, 25 yaş üzeri ve 2000 model altında kalan araçları kapsayacak şekilde bekleniyordu. Fakat sosyal medyadan ortaya atılan iddialar sonrasında piyasa hareketlenirken kanun teklifinin Meclis'ten geçmesi halinde, taksi ve minibüs gibi araçlarla esnaflık yapan kişiler için ÖTV ve KDV muafiyetli araç satın alma imkanı da ortaya çıkmış olacak.
Hurda teşvikinde aranan şartlar nelerdir?
Teklif ile 25 yaş ve üstü olan taşıtların yenilerek ekonomiye kazandırılması, bu kapsamdaki ithalatın azaltılması, akaryakıt israfının önüne geçilmesi ve çevre kirliliğinin önlenmesi amaçlandığı açıklandı.
Konu ile ilgili, "TÜİK verilerine göre 2023 yılı sonu itibarıyla Türkiye'de trafiğe kayıtlı araç sayısı 28 milyon 740 bin 492 adet olarak açıklanmış, bu sayı 2024 yılının Ağustos ayında 30 milyonu aşmıştır. Yine TÜİK'e göre Türkiye'de trafiğe kaydı bulunan araçların yaş ortalaması ise 14,5 olarak hesaplanmıştır. Araç sayısının yüzde 25'lik kısmı ise 21 yaşından büyük taşıtlardan oluşmaktadır. Yaşı büyük araçlar, tamir, bakım masrafları açısından külfet oluştururken diğer yandan trafikte de mal ve can kaybına sebep olacak şekilde tehlike arz edebilmektedirler. Ayrıca hem çevreye hem de ekonomiye zarar vermektedirler. Bu anlamda 25 yaşından büyük araçların geri dönüşüme verilmesi, ekonomik, çevre kirliliği, ulaşım güvenliği açısından ehemmiyet arz etmektedir.
25 yaş ve daha büyük araçların geri dönüşüme verilmesini teşvik amacıyla araçlarını geri dönüşüme verenlerin bir defalığa mahsus olmak üzere Türkiye'de üretilmiş olmak kaydıyla alacakları yeni araçların Özel Tüketim Vergisinden muaf tutulması bu kapsamda önemli bir gelişme olacaktır." açıklaması yapıldı.