İstanbul
Yağmur ve kar
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,7189 %0.05
40,1819 %-0.06
3.584,07 % 0,11
82.975,15 %-0.03
Ara
Muhalif. HABERLER Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.

Okunma Süresi: 2 dk

•Hyundai, “Active Air Skirt” adını verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan türbülansı kontrol ediyor.

• Ön tampon ile ön tekerlekler arasına takılan bu parça, aerodinami için 80 km/s hızın üzerinde devreye giriyor. 

• E-GMP platformu baz alınarak geliştirilen bu teknoloji, bastırma kuvvetini artırarak araç çekişini ve yüksek hız stabilitesini artırıyor.

Hyundai Motor Company, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve aynı zamanda elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini etkili bir şekilde artıran 'Aktif Hava Eteği' (AAS) teknolojisini tanıttı. AAS, yüksek hızlı sürüş sırasında araç hızına göre değişken şekilde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol ediyor. Araç tekerlekleri çevresinde oluşan türbülansı etkin bir şekilde kontrol eden bu teknoloji, elektrikli otomobillerin tek şarjla daha iyi bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor. 

Ayrıca, aerodinamik performansın yalnızca güç performansı üzerinde değil aynı zamanda sürüş stabilitesi ve rüzgar gürültüsü üzerinde de önemli bir etkisi var. Buna ek olarak; verimliliğe doğrudan etki eden sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de tasarıma destek oluyor.

AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri arasına takılıyor ve normal çalışma sırasında gizleniyor. Araç, 80 km/s hızın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve aynı zamanda aracın yere basma kuvvetini artırma işlevi de görüyor. Böylece araç çekişini ve yüksek hız stabilitesini en iyi şekilde artırmış oluyor. AAS ayrıca, 200 km/s’nin üzerindeki hızlarda da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi ilk olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 geliştirdiğini açıkladı. Bu da yaklaşık 6 km'lik ek bir menzil artışı anlamına geliyor.

Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin ardından bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.


Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *