İstanbul
Rain and snow
1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,4592 %0.37
38,1983 %-0.2
96.264,16 %-0.231
3.438,13 0,27
Ara
Muhalif. HABERLER İYİ Partili Milletvekili Türkoğlu’ndan, Bakan Uraloğlu’na Bursa için ’hızlı’ soru

İYİ Partili Milletvekili Türkoğlu’ndan, Bakan Uraloğlu’na Bursa için ’hızlı’ soru

İYİ Partili Milletvekili Türkoğlu’ndan, Bakan Uraloğlu’na Bursa için ’hızlı’ soru

Okunma Süresi: 2 dk

İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, Hızlı Tren ile Emek-Şehir Hastanesi arası metro projesindeki gecikmeyi soru önergesiyle TBMM’ye taşıdı.

BURSA (İGFA) - İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, Hızlı Tren ile Emek-Şehir Hastanesi arası metro projesindeki gecikmeyi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun yanıtlaması istemiyle TBMM’ye taşıdı.

Milletvekili Türkoğlu soru önergesinde, vatandaşın Mudanya yolundaki güzergahta kilitlenen trafikten, bölge esnafı da işlerinin bitmesinden perişan olduğunu belirterek, projenin durma noktasına gelmesinin sebebinin ne olduğunu ifade ederek, "Mudanya yolu daha ne kadar Geçit vermeyecek?" sorusunu yöneltti.

Üç şeritli gidiş geliş olarak planlanan Mudanya ana aksının 2 şerite düşürülmesini de sorgulayan Milletvekili Türkoğlu, “Projede, vagonların maliyetinin de Bursalılara ödetilmek istendiği iddiaları çok manidardır. Sözde 2023 sonunda proje bitirilecek, Mudanya yolu rahatlatılacaktı, ne oldu?” diyerek kamuoyunun da bilgilendirilmesini istedi.

Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu’nun konu ile ilgili önergesindeki soruları şöyle:

SORU 1- Bursa Hızlı Tren ile Emek-Şehir Hastanesi kent içi raylı sistem projesindeki ağır-aksak ilerleyişinin gerçek sebebi nedir? “2023 yılı sonunda bitirilecek!” sözü tutulacak mıdır, yoksa bitiş tarihi için yeni bir güncelleme yapmayı düşünüyor musunuz?

SORU 2- Emek-Şehir Hastanesi arası raylı sistem projesinde, 3 şeritli gidiş-geliş olarak yan cepleriyle birlikte açıklanan projede, yolun 2 şeritli gidiş-gelişe düşürüldüğü doğru mudur? Doğruysa şayet, Geçit-Mudanya ana aksında zaten yoğun olan trafiği rahatlatacak alternatif önleminiz nedir?

SORU 3- Projede vagonların satın alımıyla ilgili belirsizlik olduğu ve bu maliyetin Bursa Büyükşehir Belediyesi, dolayısıyla Bursalılar tarafından üstlenilmesinin istendiği doğru mudur?

SORU 4- Hızlı Tren ile Kent İçi Raylı Sistem Hattının entegrasyonu sağlayacağı belirtilen Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı projesinde ek maliyet çıkmış mıdır? Çıktıysa şayet projenin toplam maliyeti ne olmuştur?

SORU 5- Geçit İstasyonu, Ahmet Yesevi İstasyonu, Hızlı Tren Gar Aktarma İstasyonu ve Şehir Hastanesi İstasyonu olmak üzere sadece 4 istasyon bulunan projedeki kaçınılmaz olduğu aşikar görünen gecikmeyi hangi gerekçelerle açıklıyorsunuz?

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *