İstanbul
Açık
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6693 %0.15
39,9564 %0.3
3.516,71 % -0,04
84.243,91 %4.787
Ara
Muhalif. HABERLER Kargo şirketlerinden yüzde 7,5’lik büyüme öngörüsü

Kargo şirketlerinden yüzde 7,5’lik büyüme öngörüsü

Kargo şirketlerinden yüzde 7,5’lik büyüme öngörüsü

Okunma Süresi: 2 dk

Türkiye'deki 40 kargo şirketinin taşıdığı koli ve gönderiler 3 yılda yaklaşık yüzde 84 arttı. Sektör temsilcileri bu yıl için minimum büyümeyi yüzde 7,5 olarak öngördü.

İSTANBUL (İGFA) - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre; Türkiye’deki 40 kargo şirketi 2019 yılında 624 milyon koli-gönderi taşıdı. Bu rakam, 2022 yılında 1 milyar 145 milyona ulaşarak, 3 yılda yaklaşık yüzde 84 arttı. 40 şirketin kargo geliri 2019 yılında 6,5 milyar lirayken 2022’de 28,9 milyar liraya ulaştı.

Söz konusu verileri değerlendiren Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, ekonomide yavaşlama öngörüldüğü dönemde bile e-ticarette büyümenin devam etmesini beklediklerini söyledi.

Oğuz, “İkame ürünlerle sepet tutarları azalabilir ama alışveriş devam eder. Sektörde bu yıla benzer bir artış öngörüyoruz. Yani minimum yüzde 7,5 büyüme olur” dedi. 2016’ya kadar sektörün önceliğinin e-ticaret olmadığını, pazarın e-ticarete yönelmesinin ardından sektörün de bu alana uyum sağladığını anlatan Oğuz, “Şube ve kurye sayısı arttı, sektörün hacmi de arttı. Biz Sürat Kargo olarak Covid döneminde yüzde 25-30 büyüdük. Yılda yüzde 7,5 büyümeye devam ediyoruz. Sektörde üçüncü büyük şirketiz” diye konuştu.

Pazarın büyümesinin ardından tüketicilerin, alternatif teslimat noktası olarak gönderilerini esnafa yönlendirme uygulamasını da hızla benimsediğini belirten Cem Oğuz, esnafa her teslimat için 3 TL ödediklerini belirterek, “Esnafın bu uygulamaya ilgisi giderek artıyor. Bu yolla teslim noktalarında da bir trafik oluşuyor. Bir de ticari kuryeler var. Gönderilerimizin yüzde 23’ü ticari kuryelerimizle tüketiciye ulaşıyor diyebiliriz.” dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *