İstanbul
Parçalı bulutlu
9°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5594 %0.16
36,5618 %-0.36
3.724.572 %1.117
3.081,85 -0,38
Ara
Muhalif. HABERLER Mavi, 2024 yılına ilişkin enflasyon düzeltmesi içeren ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.

Mavi, 2024 yılına ilişkin enflasyon düzeltmesi içeren ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.

Mavi, 2024 yılına ilişkin enflasyon düzeltmesi içeren ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.

Mavi’nin konsolide gelirleri 16 Milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti. 

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat – 31 Temmuz 2024 dönemini kapsayan ilk altı aylık enflasyon düzeltmesi içeren finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin, yılın ilk yarısında toplam gelirleri 16 milyar 399 milyon TL, net kârı ise %30 artışla 1 milyar 519 milyon TL olarak gerçekleşti. Raporlama döneminde FAVÖK %14 büyümeyle 3 milyar 371 milyon TL gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise %20,6 oldu. Makro ekonomik koşullar paralelinde tüketici talebinde meydana gelen yavaşlamanın etkisinde geçen ikinci çeyrekte; konsolide satış gelirleri 7 milyar 427 milyon TL olarak gerçekleşirken, 1 milyar 219 milyon TL FAVÖK,  468 milyon TL net kâr elde edildi.    

 

Mavi, ilk yarıda 770 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirdi

Sürdürülebilir kârlı büyümeye odaklanan Mavi’nin ilk altı ayda toplam gelirlerinin yaklaşık %70’i perakende, %21’i toptan, %9’u e-ticaret satışlarından geldi.  2024 yılında 15 yeni mağaza açılışı ve 10 mağazada metrekare genişlemesi planı olan Mavi, ilk yarıda 6 yeni mağaza açılışı ve 6 mağazada büyüme gerçekleştirerek 179 bin m2 satış alanına ulaştı. 

Kadın ve erkekte, denim ve lifestyle ürün kategorilerinde büyümesini sürdüren ve yılda 1,3 milyon yeni müşteri kazanmayı hedefleyen şirket, ilk altı ayda 770 bin yeni müşteri kazanımı gerçekleştirmiş durumda. 

 

“Pazarın üzerinde büyüyor, hedeflerimize istikrarla ilerliyoruz”

İlk yarı performansını değerlendiren Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şunları söyledi: 

“İkinci çeyrekteki yavaşlamaya rağmen; güçlü marka konumlandırmamız, güvenilir fiyat stratejimiz, yüksek kalitemiz ve sürekli yenilik sunmamız sayesinde müşterinin Mavi’ye olan talebini her koşulda canlı tutuyoruz. Mavi NEXT stratejimiz doğrultusunda orta ve uzun vadeli hedeflerimize odaklanıyoruz. 

 

Yılın ilk altı ayında faaliyetlerimizden 3,3 milyar TL nakit yarattık. 

Azalan talep ortamında rekabet koşullarını doğru fiyat stratejisi ve esnek tedarik zinciriyle yönetirken, brüt kâr marjımızda ikinci çeyrekte de iyileşme kaydettik. Stok seviyemiz dinamik planlama kapasitemiz sayesinde güçlü ve sağlıklı durumda. Yılın ilk altı ayında faaliyetlerimizden 3,3 milyar TL nakit yaratmış bulunuyoruz.  Temeli insan, yönetimi ve finansal yapısı sağlam bir şirket olarak her dönemde kârlı büyümeyi ve mutlu Mavi müşterisini odağımızda tutuyoruz. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *