İstanbul
Parçalı az bulutlu
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8609 %0.2
37,2521 %-0.26
100.400,00 %-1.766
3.228,24 0,39
Ara
Muhalif. HABERLER Özel öğrenme güçlüğünde öğretmen iyi gözlemci olmalı

Özel öğrenme güçlüğünde öğretmen iyi gözlemci olmalı

Özel öğrenme güçlüğünde öğretmen iyi gözlemci olmalı

Okunma Süresi: 3 dk

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi ve Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde bölgedeki okullarda görevli rehber öğretmenlere özel öğrenim güçlüğü konusunda seminer verildi.

Öğretmenlerin yoğun ilgi gösterdiği seminerde Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, özel öğrenme güçlüğünün nörogelişimsel bir bozukluk olduğunu belirterek çocukların zekâ düzeylerinin normal ya da normalin üzerinde olduğunu kaydetti.

Çocuğun öğretmeni tarafından okulda iyi gözlemlenmesi gerektiğini belirten Akı, okuduğunu anlama ve yazılı anlatımı değerlendirme, matematiksel becerileri değerlendirme, bireysel farklıları ayırt etme, davranışsal ve sosyal becerilerine dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Aileye bilgi verilmesi gerektiğini belirten Akı, en temel yaklaşımın aile-öğretmen ilişkisi ve iletişimini oluşturabilmek olduğunu söyledi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi ve Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde ilçedeki okullarda görevli olan 'Rehber Öğretmen' grubuna Özel Öğrenim Güçlükleri başlıklı bir seminer verildi.

NPİSTANBUL Hastanesi Çamlıca Konferans Salonu’nda düzenlenen seminere öğretmenler yoğun ilgi gösterdi. 90 öğretmenin katıldığı seminerde özel öğrenme güçlüklerine ilişkin bilgi veren Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, rehber öğretmenlerin sorularını da yanıtladı.

Özel öğrenme güçlüğü nörogelişimsel bir bozukluktur

Özel öğrenme güçlüğünü, “kişinin okuma, yazma veya matematik becerilerinde yaşıtlarına ve zekasına göre beklenilenin altında performans göstermesine neden olan nörogelişimsel bozukluk” olarak tanımlandığını kaydeden Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Çocukların zekâ düzeyleri normal ya da normalin üzerindedir, farklı fizyolojik ve duyusal nedenlerden etkilenmez, çevresel ve kültürel farklılıklardan ayrılır.” dedi.

Çocuklar okul ortamında değerlendirilmelidir

Çocukların, öğretmenler tarafından okul ortamında değerlendirilmesi gerektiğini kaydeden Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken konular arasında okumayı anlama ve yazılı anlatımı değerlendirme, matematiksel becerileri değerlendirme, bireysel farklıları ayırt etme, davranışsal ve sosyal beceriler gibi durumlara dikkat edilmelidir. Bu gibi durumlar öğretmenler tarafından fark edilebilir ve aileye bilgi verilmelidir. Bu gibi durumlarda yapılması gereken en temel yaklaşım; aile-öğretmen ilişkisi ve iletişimini oluşturabilmektir” tavsiyesinde bulundu. 

Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, öğretmenlere ve ailelere yönelik psikoeğitim toplantılarının yapılması gerektiğini belirterek beklentilerin ve hızın yavaşlatılması, duygusal açıdan güvenli ortam sağlanması, bireysel farklılıkların belirlenmesi gerektiğini kaydetti.

Oyunla öğrenme desteklenmelidir

Özel öğrenme güçlüğü konusunda farklı öğretim yöntemleri ve materyallerinin kullanılması gerektiğini de belirten Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Akran mentörlüğü önemlidir. Öğretim birden fazla duyuya hitap edilebilmeli, oyunla öğrenme desteklenmeli, bilişsel strateji eğitimi, akademik çalışmaların tamamlanması için daha fazla zaman tanınmalı, dikkat egzersizleri ile destekleme, planlama becerileri, el-göz ve motor koordinasyon becerilerini destekleme, strateji geliştirme, öz-düzenleme ve öz-değerlendirme becerileri, bellek çalışmaları yapılmalıdır.” diye konuştu.

 

Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *