İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8680 %0.25
37,3503 %0
104.589,54 %0.992
3.225,69 0,32
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Anadolu Jet ve Turkish Cargo halka arz olabilir

Anadolu Jet ve Turkish Cargo halka arz olabilir

THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, AnadoluJet ve Turkish Cargo ile ilgili stratejiler üzerinde çalıştıklarını; yeni ortaklıklar ve halka arz gibi alternatifleri değerlendiklerini söyledi

Okunma Süresi: 2 dk

Reuters'a konuşan Bolat, ilk çeyrekte tarihindeki en yüksek faaliyet kârına ulaşan şirketin Mayıs itibarıyla da pek çok parametrede 2019'un üzerinde performans kaydettiğini söyledi. THY'nin yolcu sayısı Mayıs'ta 2019 aynı aya göre yüzde8, doluluk oranı da 2.5 puan artış kaydetti.

Bolat, şirketin yıl sonu beklentilerine ilişkin net bir bilgi vermedi ancak 2022 için kâr beklentisi sorusu üzerine, geçen seneye benzer bir performans olacağını söyledi.

THY 2021'de 8.21 milyar TL net kâr, 97.39 milyar TL gelir elde etti. Dolar bazlı bilançosuna göre bu kalemler sırasıyla 959 milyon dolar ve 10.7 milyar dolar olarak gerçekleşti.

Kısmi bölünme, yeni ortaklıklar

İştirakleri AnadoluJet ve Turkish Cargo ile ilgili olarak THY'ye en çok katkı sağlayacak stratejiler üzerinde bir yılı aşkın bir süredir çalıştıklarını söyleyen Bolat, "Bu stratejiler kapsamında; kısmi bölünme, yeni ortaklıklar, halka arz gibi değişik alternatifleri değerlendiriyoruz" dedi.

Bolat, "AnadoluJet özelinde Türk Hava Yolları’nın büyümesini de destekleyecek bir LCC Stratejisi (düşük maliyetli havayolu) üzerinde çalışmalarımız devam etmekte... Ortaklığımız için en büyük fayda ve değeri oluşturacak modeli bulma konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.

Akaryakıt maliyetindeki artışın kârlılığı nasıl etkilediği sorusu üzerine ise Bolat, hedging stratejisine işaret ederek; yakıt tüketiminin yüzde 60'ına kadar olan kısmını 24 aya kadar olan vadelerde fiyat oynaklıklarından koruyabildiklerini söyledi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *