İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4690 %-0.06
36,5214 %-0.22
3.518.876 %3.201
3.069,86 0,54
Ara
MUHALIF GAZETECILIK İŞ DÜNYASI Detur'dan Turizm sektörüne İskandinav turist müjdesi

Detur'dan Turizm sektörüne İskandinav turist müjdesi

Detur Global, 2022 yaz sezonunda 500 bin İskandinav turisti seyahate çıkaracak. Rota Türkiye’nin Akdeniz’deki seçkin destinasyonları.

Avrupa’nın 25 yıllık deneyimli turizm markası Detur Global, bu yaz sezonu için hazırlıklarını tamamladı. İki yıl önce Nordcotours ile güçlerini birleştiren Detur’un başına deneyimli turizmci Haluk Semiz geçmişti. Operasyonlarına Detur Global markasıyla devam eden şirket, başta İskandinavya coğrafyası olmak üzere İngiltere ve Hollanda’dan ülkemize turist talebini artırmak için de çalışmalarına başladı.

Pandemi döneminin turizme etkisinin devam ettiğini ve ‘yeni normal’ kriterlerine göre planlama yaptıklarını belirten Detur Global Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi (CMO) Yiğit Tezel, “Evet pandemi talep ve ihtiyaçları çeşitlendirdi. Turizm şirketleri de buna göre kendilerini konumluyorlar. Biz yılların pazar deneyimiyle kendi misafirimizin bu süreçteki beklentilerini analiz ediyoruz. Salgında seyahat taleplerinin değişkenlik gösterdiğini ve bazı destinasyonlara ilginin görece azaldığını söyleyebilirim. Uzman olduğumuz İskandinav pazarında pandemi süreci oluşan hassasiyetlerin devam ettiğini, tatil için aylar öncesinden rezervasyon yapma eğiliminin ise sürdüğünü görüyoruz. 2022 yılına ilişkin ön rezervasyon rakamları gelmeye başladı; İskandinav pazarının yaza dönük öngörülerini Ocak ayı bittikten sonra daha sağlıklı yapabileceğimizi düşünüyorum. Bu yıl önceki iki yıldan daha çok ilginin olacağı izlenimini taşıyoruz ancak ne kadarı Ocak-Nisan döneminde, ne kadarı ‘last minute’ olacak, bunun ilk değerlendirmesini ay sonunda yapacağız. Fakat şunu da belirtmeliyim; kuzey ülkelerinde tüketiciler pandemide güvendikleri markalara yakın durmaya devam ediyorlar. Detur Global de bunlardan biri” dedi.

İskandinavya pazarından yaz tatili için en çok Türkiye ve Yunanistan talebi aldıklarının altını çizen Tezel, “Bu yıl planlamamızı 500 bin pax üzerine yaptık. Önceliğimiz her zaman Türkiye. Yaz sezonuna dönük portföyümüzde Akdeniz’de Alanya, Side, Belek, Lara gibi Antalya otelleri dikkat çekiyor” diye konuştu. Yiğit Tezel, kuzey ülkelerinin kış dönemi de yazlık destinasyonlara ilgi gösterdiğini, başta Türkiye olmak üzere Yunanistan’da Girit ve Rodos’a yoğun talep olduğunu belirtirken Mısır ve Kanarya Adaları’nın da operasyon planları arasında olduğunu sözlerine ekledi.

“Misafirimizin ne istediğini biliyoruz”

Başta İskandinavya ve Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere sürekli seyahat eden kıta coğrafyasındaki gezginlerin seyahat eğilimlerini belli aralıklarla analiz ettiklerini vurgulayan Yiğit Tezel şunları söyledi: “Misafirlerimizin ne istediğini çok iyi biliyoruz. Kitlesel turizm yapıyoruz, tabii ki fiyat odaklıyız. Ürünümüze karşılık gelecek kalite ve fiyatla pazara çıkıyoruz. Farklı segmentlere dönük marka ve ürünlerimiz de var. İskandinav turistin refleksleri Batı Avrupalı veya Rusya’daki diğer turist gruplarından biraz farklı. Lüks veya konfora bakış açıları onları ayrıştırıyor. Gidecekleri ülke seçiminde tek kriterleri turizm olanakları değil. Pandemi sürecinde hijyen ve güvenlik noktasında hassasiyetleri artmış durumda. Çoğunlukla minimal, sade ve ödedikleri ücretin karşılığını alabildikleri ürünleri istiyorlar. Kuzey ülkelerinin gönenç toplumlar olmaları onların lüks ürün gruplarını talep ettiği şeklinde düşünülmemeli. Kesinlikle ulaşılabilir fiyata ve içeriğe bakıyorlar. Tam olarak ne istediklerini anlamanız için pazarda deneyimli bir oyuncu olmanız gerekiyor. Bu bağlamda birlikte çalıştığımız otel ve tedarikçilerimizi de yönlendiriyoruz.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *