İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6042 %0.25
37,1593 %1.78
103.855,99 %-2.082
3.100,20 0,60
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Gastronomi dünyası 3. Global Gastro Ekonomi Zirvesi’nde bir araya geliyor

Gastronomi dünyası 3. Global Gastro Ekonomi Zirvesi’nde bir araya geliyor

TURYİD, Türkiye’den ve diğer ülkelerden sektör profesyonellerini, gastronomi meraklılarını ve alanında çığır açan isimleri, 11 Mayıs’ta Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenleyeceği 3. Global Gastroekonomi Zirvesi’nde buluşturuyor.

Turizm, Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği’nin (TURYİD), 11 Mayıs’ta gerçekleştireceği 3. Global Gastroekonomi Zirvesi’nde, gastronominin ekonomi ve turizme etkileri Türkiye’den ve yurt dışından birçok katılımcıyla masaya yatırılacak. Etkinlik ile ilgili TURYİD’den yapılan açıklamada şöyle deniliyor:

“Gelişim potansiyeli yüksek, büyüme hızıyla geleneksel sektörleri geride bırakan, kalkınmanın en yeni kaldıracı olarak gördüğümüz bu kavram; iç ve dış turizmin katma değeri yüksek çeşitlemesini, ülke mutfağının ve gıda ürünlerinin ekonomiye katkısı yüksek ihraç ürünlerine dönüşmesini, şehirlerin markalaşmasını ve keşfedilememiş diplomasi olanaklarının artmasını sağlayan yeni bir yol olarak karşımızda. 

Ekonomik büyüme modeli gastronomi

TURYİD, “Gastroekonomi Zirvesi”yle Türkiye’nin gündemine gastronomiyi bir ekonomik büyüme modeli olarak getiriyor ve Türkiye gastronomisinin yeni bir endüstri olarak doğacağı bu zirvede, uluslararası markalaşma ve ekonomik büyüme modelinin sırlarını paylaşıyor.

Zirve her yıl dünyadan ve Türkiye’den konusunda farklı başarılara imza atmış kişileri sahnesine alıyor. GastroEkonomi’nin potansiyeli kendi ülkelerinde görüp değerlendirenler, kamu - özel sektör işbirliğini gerçekleştirenler, yoktan var edenler, olanı globalleştirenler, araştırma, geliştirme ve eğitimi gastronomi alanına çekenler, yatırımcılar, sıradan olanı yıldızlaştıranlar, yeni iş ve istihdam olanakları yaratanlar, geleneği hayret verici kılanlar ve yaratıcılığı gastronominin kalbine koyanlar, zirvede hikâyelerini paylaşarak yeni ufuklar açıyor.

Parçası olduğumuz bu ekosistemin tüm değer halkalarını görünür kılmak, konuşulmasını sağlamak bizim en önemli misyonumuz.”

Birçok uluslararası katılımcının da yer alacağı zirvede bu yıl konuşmacıların arasında Fransa Yemek Kültürleri ve Mirası Misyonu Direktörü Pierre Sanner, Keane Brands'ın Grup Stratejisi Direktörü Stefan Breg ve Sürdürülebilir Restoranlar Derneği (SRA) Genel Müdürü Juliane Cailloute de yer alıyor.

Türkiye'den ise Feyzan Ersinan, Hamdi Akın, Vedat Aşçı gibi isimler katılım sağlayacaklar.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *