İstanbul
Rain and snow
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6871 %0.1
40,1794 %0.28
3.580,34 % 1,24
81.600,01 %-2.551
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Kozmetik devi Lush, sosyal medyadan çekilme kararı aldı

Kozmetik devi Lush, sosyal medyadan çekilme kararı aldı

Kozmetik devi Lush, sosyal medya sitelerinin kullanıcılarını zararlı içeriklerden koruyana kadar hesaplarını kapatacağını duyurdu.

Okunma Süresi: 3 dk

Lush, güvenlik endişeleri nedeniyle Facebook, Instagram, TikTok ve Snapchat'ten ayrılma kararı aldı. Kozmetik markası, sosyal medya siteleri kullanıcıları zararlı içerikten koruyana kadar Facebook, Instagram, Snapchat ve TikTok'taki hesaplarını kapatacağını duyurdu.

Instagram’ın gençlere zarar verdiğini, platformun bazı kişilere ayrıcalık tanıdığını, içerikler konusunda maddi kazancı ön planda tutan kararlar aldığını iddia eden eski Facebook çalışanı Frances Haugen’in iddialarından sonra İngiliz kozmetik markası Lush, dikkat çeken bir adım attı.

İngiliz perakendeci, şirketin kârını kamu yararının önüne koyduğunu iddia eden Facebook ifşacısı Frances Haugen’in iddialarından sonra sosyal medya platformlarındaki hareketlerini durdurduğunu açıkladı.

Lush dijital sorumlusu Jack Constantine, “Müşterilerimiz, bizimle karanlık ve tehlikeli bir ara sokakta buluşmayı istemeyeceklerdir. Bu durum değişmek zorunda. Müşterilerimizle bağlantı kurmaya çalıştığımız kanallarda müşterilerimizin sağlığı tehlikeye atıldığında, bir şeyler bizim için doğru gelmiyor” dedi.

Cuma gününden itibaren sosyal medyadan çekilecek

Constantine, şirketin insanların gevşemelerine ve kendilerine bakmalarına yardımcı olacak ürünler icat etmek için çok zaman harcadığını söyledi. Sosyal medya platformlarının bunun antitezi haline geldiğini, insanları kaydırmaya devam etmek ve onları rahatlamaktan alıkoymak için tasarlanmış algoritmalar olduğunu savundu.

Lush, kullanıcıları korumak için yeni yasaların çıkarılacağını umduğunu söyledi: “Müşterilerimizi o zamana kadar sosyal medyada bizimle bağlantı kurmaya çalışırken karşılaşabilecekleri zarar ve manipülasyondan korumaya çalışıyoruz.” Lush’un dünya çapındaki tüm hesapları cuma gününden itibaren kapanacak.

Twitter ve Youtube'da var olmaya devam edecek

Perakendeci, denenmiş ve test edilmiş yolları kullanmanın yanı sıra başka yerlerde daha iyi iletişim kanalları bulmayı planladığını söyledi. Şimdilik Twitter ve YouTube’da varlığını sürdürmeye devam edecek.

Kokulu sabunları ve banyo ürünleriyle tanınan Poole merkezli perakendeci sosyal konulara duyarlılığıyla dikkat çeken bir marka. Daha önce aktivistlerin gizli polis memurları tarafından hedef alınmasından tavukların neslinin tükenmesini önlemeye kadar çeşitli konularda kampanyalar yürütüyor. Ancak çoğu zaman sert eleştirilerin de hedefi oldu.

Yoksa eleştirileri durdurmak için mi hesapları kapatıyor?

Markanın bu kararıyla bu tip eleştirilerin önünü keseceği de düşünülüyor. Şirket, geçen yıl, trans meseleleri konusundaki duruşu nedeniyle ağır eleştirilere maruz kalan ve eleştirmenlerin, transların haklarını sınırlamaya çalışmakla suçladığı Woman’s Place UK’ye 3.000 pound bağışta bulunduktan sonra sosyal medyada tepkilerle karşılaşmıştı. Ve olayların sonunda da özür dilemek zorunda kalmıştı.

2020’de de el yapımı ürünleri ve etik tedarik zinciriyle övünen Lush, aynı zamanda zincirin Avustralya fabrikasındaki kötü çalışma koşulları ve yaklaşık on yıl boyunca işçilere düşük ücret ödediği için eleştiri yağmuruna tutuldu.

Sızan Facebook belgelerinde neler vardı?

Facebook’ta eski bir ürün müdürü olan  Frances Haugen, platformlarının neden olabileceği zararı kamuoyu önünde kabul etmediği için on binlerce şirket içi belgeyi sızdırdı. Belgeler, Facebook’un ürünlerinin gençlerin ruh sağlığına zarar verdiğini bildiği, Etiyopya gibi ülkelerde etnik şiddeti körüklediği ve 6 Ocak Washington ayaklanmalarından önce yanlış bilgileri engelleyemediği de dahil olmak üzere bir dizi iddiayı içeriyordu.

Haugen’in suçlamalarına yanıt veren Facebook, yanlış bilgilerin ve zararlı içeriğin yayılmasını önlemek için önemli iyileştirmeler yapmaya devam ettiğini belirterek şunları ifade etmişti:

“Kötü içeriği teşvik ettiğimizi ve hiçbir şey yapmadığımızı söylemek doğru değil”

(Sözcü)

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *