İstanbul
Parçalı bulutlu
9°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,5594 %0.16
36,5618 %-0.36
3.760.831 %1.131
3.081,85 -0,38
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Pandemide 415 Bin Yeni E-Ticaret İşletmesi Açıldı

Pandemide 415 Bin Yeni E-Ticaret İşletmesi Açıldı

İnternetten en fazla alışveriş yapılan İstanbul’da kişi başına düşen yıllık e-ticaret harcaması 6.324 TL, Ankara’da 3.795 TL, İzmir’de ise 3.400 TL.

Türkiye’de pandemiyle geçen son 2 yılda 415 bin 890 yeni e-ticaret işletmesi açıldı.

Ticaret Bakanlığı 2021 yılı e-ticaret verilerini açıkladı.

Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un bu verilerden derlediği bilgilere göre, e-ticaret faaliyetinde bulunan işletme sayısı geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 88 artarak 484 bin 347 oldu.

Pandemiden önce, 2019 sonunda Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret işletme sayısı sadece 65 bin 457’ydi. İki yılda işletme sayısının yedi kat arttığı, 415 bin 819 yeni işletmenin e-ticaret ekosistemine dahil olduğu belirlendi.

76 İLİN TOPLAMI KADAR İŞLETME İSTANBUL’DA

E-ticaret işletmelerinin 194 bin 446’sı İstanbul’da faaliyet gösteriyor. Ankara’da 39 bin 328, İzmir’de 32 bin 716, Bursa’da 21 bin 124, Antalya’da 16 bin 123, Konya’da 11 bin 389. Kocaeli’nde 10 bin 372, Kayseri’de 9 bin 700, Adana’da 8 bin 441, Denizli’de 7 bin 133 e-ticaret işletmesi bulunuyor.

İstanbul tek başına e-ticaret işletmelerinin yüzde 40’ını, bir başka hesaplamayla da Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya dışındaki 76 ilin toplamı kadar işletmeyi barındırıyor.

KİŞİ BAŞI E-TİCARET HARCAMASI 4 BİN 749 TL

Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre, Türkiye’nin e-ticaret hacmi de geçen yıl yüzde 69’luk artışla 381,5 milyar TL oldu.

18-70 yaş aralığındakilerin, kişi başına düşen e-ticaret harcaması 2020 yılında 2 bin 808 TL iken, geçen yıl 4 bin 749 TL’ye yükseldi.

İnternetten en fazla alışverişi İstanbul’da yaşayanlar yapıyor. İstanbul’da yaşayanların internetten yaptıkları alışverişler karşılığı ceplerinden çıkan para kişi başı 6 bin 324 TL.

İstanbul’u, kişi başına 3 bin 795 TL harcayan Ankara ile 3 bin 400 TL harcayan İzmir izledi.

Kocaeli kişi başına yapılan 3 bin 141 TL sanal alışverişle üç büyük ili takip ederken, Antalya’da kişi başı e-ticaret harcaması 3 bin 117 TL, Bursa’da ise 2 bin 925 TL olarak gerçekleşti.

“E-TİCARETİN KONFORUNA ALIŞTIK”

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, pandeminin, birçok alışkanlık gibi alışveriş alışkanlığını da değiştirdiğini belirterek şunları söyledi:

“Eskiden insanlara ‘5-10 litrelik suyunuzu, kilolarca meyvenizi, sebzenizi, deterjanınızı marketten alıp kendiniz taşımak yerine online olarak alın kapınıza kadar gelsin' dediğimizde ‘yok ben taşırım teşekkürler' cevabını alır ve online alışverişe ikna edemezdik. Pandemi insanların online alışverişe girmesini engelleyen güven, hukuk, eğitim gibi nedenleri ikinci plana itip, sağlık, mesafe, zorunluluk gibi nedenleri öne çıkarınca on milyonlarca yeni müşteri e-ticaretle tanıştı. Tüketiciler, internetten alışverişin pratikliği, seçenek çokluğu, ucuzluğu ve güvenilirliğini, kısacası konforunu sevdi ve alıştı. Şimdi pandeminin sonlarına geldik ama bu konfora alışanlar e-ticaretten alışveriş yapmayı sürdürüyor. Ayrıca, son dönemde fiyatların aşırı yükselmesiyle uygun fiyatlı ürüne ulaşma isteği daha fazla önem kazandı. Bu isteği gerçekleştirmek dijital dünyada daha kolay. Karşılaştırma siteleri, fırsat siteleri, Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteler, uygun fiyatlarla alışveriş için birer araç haline geldi.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *