İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7549 %0
37,3001 %-0.61
101.854,42 %2.576
3.176,44 0,81
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Rafinera'dan food-tech konseptine yatırım

Rafinera'dan food-tech konseptine yatırım

Kapıya teslim paket yemek sektörünün öncü şirketi Rafinera, yeni oluşumu Rafinera Cloud Kitchen (RCK) ile Credia Ventures’ten yatırım aldı. Dünyada giderek yaygınlaşan bulut mutfak sisteminin Türkiye’deki ilk uygulamalarından olan RCK, tescilli 13 markası ile büyümeye devam ediyor. Şirket, aldığı yatırımla ülke çapında yaygınlaşmayı ve teknolojik altyapısını güçlendirmeyi hedefliyor. 

Okunma Süresi: 2 dk

Rafinera’nın 15 yıllık tecrübesi ile geliştirilen Rafinera Cloud Kitchen, merkezi bir mutfak ve bu mutfağa bağlı çok sayıda uydu mutfaktan oluşuyor. RCK, bu uydu mutfaklarda oluşturduğu sanal restoranlar üzerinden tüketiciye ulaşıyor. Sanal restoranlarda oturma alanı, masa ve garson bulunmuyor, sadece yemeklerin hazırlandığı paylaşımlı bir mutfak, şefler ve paketleme alanları yer alıyor. Müşterilerin yemek platformları üzerinden verdiği siparişler bu mutfaklarda hazırlanıp kuryeler aracılığı ile ev ve işyerlerine teslim ediliyor. 
Uydu mutfaklar aynı anda çok sayıda RCK markasına hizmet verdiği, kuryeler ortak kullanıldığı için giderler bölünüyor ve maliyet avantajı sağlanıyor. Bu da müşterilere daha kaliteli yiyecekleri daha uygun fiyatla ulaştırma imkanı sunuyor. RCK bünyesinde halen Nera Burger, Kila Burger, Pıtı Mantı, Leyna Falafel, Mezepoly, Mochita, Köfte 33, Kanattown, Yanda Pilav, Wrapetito ve Taco Baila markaları yer alıyor. 
Öncelikli hedeflerinin yeni marka ve yeni mutfaklarla hızlı büyüme olduğunu belirten Rafinera Cloud Kitchen CEO’su Didem Altınbaşak Tulgan, “Rafinera olarak paket yemek sektöründeki 15 yılı aşkın deneyimimizi, RCK ile bir üst seviyeye taşıdık. Bu yeni sistem sayesinde müşteri memnuniyeti etkileyecek birçok parametreyi merkezi olarak kontrol edebiliyor ve servis kalitesini kusursuz sunabiliyoruz. Maliyet avantajının yanı sıra kalite ve lezzetten ödün vermiyoruz. Hedefimiz satış yaptığımız bölgelerdeki sıralamalarda ilk üçe giren markalar yaratmak” dedi. 

Teknoloji ve yemeği bir araya getiren food-tech konseptine yatırım yaptıklarına dikkat çeken Tulgan, “Amacımız yılsonuna kadar 24 markamız ile 200’ün üzerinden sanal restorana ulaşmak ve kendi satış platformumuzu yayına almak. İstanbul penetrasyonumuzu tamamladıktan sonra da yurtdışına açılmayı planlıyoruz” dedi. 
 

Rafinera Cloud Kitchen (RCK) hakkında
Rafinera 15 yıldır karanlık mutfak olarak devam eden bir beslenme planı servisidir. Bu konudaki deneyimini food-tech ile birleştiren şirket, Aralık 2021 tarihinden itibaren Rafinera Cloud Kitchen ile hizmet vermeye başladı. Bulut Mutfak konseptinin Türkiye’de ve dünyadaki ilk örneklerinden biri olan RCK, halen bir ana mutfak, 3 uydu mutfak ve 13 marka ile hizmet veriyor. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *