İstanbul
Açık
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7889 %0.01
37,3241 %-0.13
105.119,48 %1.08
3.213,30 -0,07
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Rolls-Royce, sürdürülebilir hava yolculuğunu desteklemek üzere tasarlanan UltraFan®’ın yapım aşamasında sona yaklaştı

Rolls-Royce, sürdürülebilir hava yolculuğunu desteklemek üzere tasarlanan UltraFan®’ın yapım aşamasında sona yaklaştı

Rolls-Royce, sürdürülebilir hava yolculuğunu desteklemek üzere tasarlanan dünyanın en büyük uçak motoru teknolojisi UltraFan®’ın yapım aşamasında sona yaklaştı.

Okunma Süresi: 3 dk

Rolls-Royce, sürdürülebilir hava yolculuğunu desteklemek üzere tasarlanan dünyanın en büyük uçak motoru teknolojisi UltraFan®’ın yapım aşamasında sona yaklaştı.

Ultrafan®, bu yıl içerisinde yüzde 100 sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) ile ilk kez çalıştırılacak. Rolls-Royce, 140 inç (355,6 cm) fan çapına sahip prototip motorun yapım çalışmalarına, Birleşik Krallık Derby’de bulunan tesislerinde devam ediyor. Bu motor, ilk nesil Trent motoruna kıyasla yakıt verimliliğinde yüzde 25 oranında artış sağlıyor.

UltraFan® farklı sürdürülebilirlik çözümlerini de destekliyor. Kısa vadede daha yüksek yakıt verimliliği elde etmek ve emisyonlarda azalma sağlamak için, UltraFan® geliştirme programından mevcut Trent motorlarına teknoloji aktarımı hedefleniyor.

Uzun vadede ise UltraFan®’ın 25.000-100.000 lb’lik itiş gücüne sahip ölçeklenebilir teknolojisi, 2030’lu yıllarda hizmete sunulması beklenen yeni dar ve geniş gövdeli uçaklara güç verme potansiyeline sahip.

UltraFan®, mevcut jet yakıtı ve sürdürülebilir havacılık yakıtlarının yanı sıra gelecekteki hibrit-elektrik ve hidrojen potansiyeli de dahil olmak üzere birçok çeşitli enerji seçenekleri ve güç sistemlerinin kullanımı için bir platformu da beraberinde getiriyor.

Birleşik Krallık İş, Enerji ve Sanayi Stratejilerinden Sorumlu Devlet Bakanı Kwasi Kwarteng konuyla ilgili olarak şunları söyledi: ”Rolls-Royce, mühendislik alanında uzun yıllardır İngiliz mükemmeliyetçiliğinin bir sembolü haline gelmiş durumda. Üstün teknolojiye sahip UltraFan® motorunun geliştirilmesi, küresel olarak daha temiz ve yakıt açısından daha verimli uçuşların hayata geçilmesinde önemli bir rol oynayacak. Rolls-Royce’un bu alanda kilit bir rol üstlenmesi ise mevcut itibarlı konumunu hız kesmeden sürdürdüğünü gösteriyor. Birleşik Krallık hükümeti tarafından Havacılık ve Uzay Teknolojileri Enstitüsü Programı aracılığıyla desteklenen UltraFan®, Birleşik Krallık için çok önemli bir büyüme ve istihdam fırsatını da temsil ediyor. Önümüzdeki yıllarda tüm dünyada bu ultra verimli motor programında geliştirilen teknolojilerle çalıştırılan uçakları görmek için sabırsızlanıyorum.”

Rolls-Royce Sivil Havacılık Başkanı Chris Cholerton ise görüşlerini şöyle ifade etti: ”UltraFan® motor teknolojimiz, dünyanın sürdürülebilirlik için dönüştürücü teknolojiler arayışında olduğu bir dönemde ortaya çıkıyor. Üretimde son yapım aşamasına ulaşmış durumdayız. Bu yıl içerisinde yüzde 100 sürdürülebilir havacılık yakıtı ile ilk çalıştırma testini gerçekleştireceğiz. Motor üzerinde test ettiğimiz teknoloji paketi, mevcut filomuzda iyileştirmeler yapmak ve gelecekteki tahrik sistemleri için yeni kabiliyetler sağlamak adına fırsatları da beraberinde getirecek. Bu program geleceğe yapılan önemli bir yatırım. Bu yolda Birleşik Krallık Havacılık ve Uzay Teknoloji Enstitüsü ile Innovate UK, Almanya’nın LuFo ve AB’nin Clean Sky programlarının UltraFan® programına destek vermelerinden büyük memnuniyet duyuyoruz.”

Motorun temel mühendislik özellikleri şunları içeriyor:

  • Maksimum yakıt verimliliği ve düşük emisyon sağlamak için Rolls-Royce’un ALECSys yanma sistemiyle birleştirilmiş yeni Advance3 motor iç mimarisi (core engine)
  • Karbon titanyum fan kanatları ve kompozit gövde
  • Yüksek basınç ve sıcaklıklarda daha etkin çalışan gelişmiş seramik matrisli kompozit (CMC) bileşenler
  • Geleceğin yüksek itiş gücüne sahip, yüksek bypass oranlı motorları için verimli güç sağlayan ve 64MW’ta çalışarak havacılık alanında bir rekora imza atan dişli kutu tasarımı

UltraFan, Rolls-Royce’un 90 milyon sterlin değerindeki yeni Testbed 80 tesisinde test edilirken 10.000’den fazla parametreden veri alınıyor; saniyede 200.000 numuneye varan bir hızla en küçük titreşimler bile algılanıyor.


Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı

Kaynak: BHA

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *