İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7508 %0.01
37,3191 %-0.56
103.034,54 %3.513
3.172,74 0,69
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Yerli kedi-köpek maması girişimi Kito, aldığı 5,5 milyon TL yatırımla sağlıklı evcil hayvan maması satışlarını globale taşıyor

Yerli kedi-köpek maması girişimi Kito, aldığı 5,5 milyon TL yatırımla sağlıklı evcil hayvan maması satışlarını globale taşıyor

Kedi - köpek maması markası Kito, çıktığı finansman turundan 5,5 milyon TL ile döndü. Yerli girişim, aldığı yatırımla yurt dışı satışlarına başlayıp, ürün ailesini genişletirken, Avrupa ve Amerika’da büyümek için yıl sonuna kadar bir yatırım turu daha planlıyor.

Okunma Süresi: 3 dk

Kedi ve köpek maması üretiminde teknoloji, sürdürülebilirlik ve sağlık fonksiyonlarını birleştiren İstanbul merkezli kedi - köpek maması markası Kito, finansman turundan 5,5 milyon TL yatırımla döndü. 2021’den bu yana hizmet veren Kito, bireysel yatırımcı Serkan Ömerbeyoğlu ve yatırım şirketi Zeta Investments’tan aldığı toplam 5,5 mn TL’lik yatırımla evcil hayvan maması endüstrisinde teknolojik ve geleneksel yaklaşımları birleştirerek katkısız ve taze ürünler üretmeyi, sağlıklı mama tüketimini hem yerel pazarda hem de globalde yaygınlaştırmayı hedefliyor. 

Yatırım süreciyle ilgili değerlendirmede bulunan Kito Kurucu Ortağı Cem Üster, “Evcil hayvan endüstrisinde özellikle gıda için geçerli olan standartlar yeterince iyi değil. Halihazırda işlenmiş köpek ve kedi mamalarında besin değeri oldukça düşük olan yan ürünlerin kullanılması, hayvanların sağlıksız yahut yetersiz beslenmesine neden olabiliyor. Kendimiz gibi tüm evcil hayvan sahiplerinin, kedi ve köpekleri için en iyisini yapmak istediğini biliyoruz. Bu yüzden 2021’de Karkas Çiftliği işbirliği ile hayata geçirdiğimiz kedi ve köpek maması girişimi Kito’nun yatırım turunu geçtiğimiz günlerde tamamladık. Serkan Ömerbeyoğlu ve Zeta Investments’den aldığımız 5,5 milyon TL’lik yatırımla sağlıklı ve doğal mama üretimimizi çeşitlendirip artırarak hem yerel pazarda hem de globalde büyümeyi hedefliyoruz” dedi. 

GDO’suz etler kedi - köpek mamasında hammadde oluyor

Yeni nesil kedi ve köpek maması girişimi Kito, geleneksel kuru ve konserve mamanın yanı sıra evcil hayvanlar için birçok farklı besin üretiyor. Bunların başında taze evcil hayvan mamaları gelirken, ürün yelpazesinde kurutulmuş doğal çiğneme ürünleri, kurabiyeler ve kedi-köpekler için gıda takviyeleri de bulunuyor. Tarım Bakanlığı onaylı üretim tesislerindeki tüm ürünleri, uzun soluklu Ar-Ge çalışmalarının sonucunda üreten girişim, tüm süreci İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Veterinerlik Fakültesi bünyesindeki veteriner hekimlerinin danışmanlığında gerçekleştiriyor. Hammadde olarak, Karkas Çiftliği’nin antibiyotik ve GDO (Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar) kullanmadan üretilmiş etlerini kullanarak, hem çiğneme hem de taze mama alanlarında kategorisindeki diğer üreticilerden ayrışıyor. 

Yurt dışı satışlarını artırmak için de yıl sonunda yatırım turuna çıkacaklar

Aldıkları yatırımın etkisiyle sadece yurt içinde değil, yurt dışında da satışlara başladıklarının altını çizen Kito Kurucu Ortağı Alper Çağdaş, gelecek dönemdeki planlarına dair şu bilgileri paylaştı: “Çıktığımız yatırım turunu başarıyla tamamlamamızla birlikte Dubai ve İrlanda ile yurt dışı satışlarımıza başladık. Avrupa ve Amerika başta olmak üzere, başka coğrafyalarda da faaliyet göstermek için 2022 sonunda bir yatırım turuna daha çıkmayı planlıyoruz. Ülkemizdeki evcil hayvan maması pazarında henüz tanınmaya başlayan taze mama alternatiflerini yaygınlaştırmak ve bu kategorilerin merkezindeki lider marka olmayı hedefliyoruz.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *