İstanbul
Parçalı az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,7508 %0.01
37,3191 %-0.56
103.034,54 %3.513
3.172,74 0,69
Ara
Muhalif. KÜLTÜR SANAT Keman sanatçısı Cansu Özyürek melodileriyle uluslararası belgeselde

Keman sanatçısı Cansu Özyürek melodileriyle uluslararası belgeselde

Genç keman sanatçısı Cansu Özyürek, ödüllü doğa belgeseli RHINO MAN’de doğaçlama melodileriyle yer aldı.

Okunma Süresi: 1 dk

Uluslararası ödüllü belgesel RHINO MAN’de besteci Simon Wilson’ın eşliğinde kemanla improvize (doğaçlama) kayıt yapma fırsatı bulan 32 yaşındaki müzisyen Cansu Özyürek, Türkiye’yi uluslararası sanat arenasında temsil etti.

Dünya prömiyerini The Royal Foundation iş birliğiyle Londra’da yapan belgeselin United for Wildlife özel gösterimine Prens William ve Edinburgh Düşesi Sophie gibi seçkin katılımcıların yanı sıra, yasa dışı yaban hayatı ticaretiyle mücadele eden finans, ulaştırma, kolluk kuvvetleri ve STK'lardan oluşan 150 yetkili katılım gösterdi.

Amerika Birleşik Devletleri'nin Kaliforniya eyaletine bağlı Berklee’de film müziği besteciliği öğrencilerinin projelerinde stüdyo kayıtları yaparak önemli deneyimler kazandığını söyleyen genç keman sanatçısı Cansu Özyürek, “Uluslararası ödüllü bir belgeselde yer aldığım için çok mutluyum. Binlerce kilometre uzaklıkta ülkemi temsil etmekten gurur duyuyorum.  Sahnede orkestrayla çalmak ile stüdyoda kayıt yapmak arasında çok ciddi bir fark var. İki performans dalı benim için ayrı anlamlar ifade ediyor. Stüdyoda eserin her detayını özenle kaydetmenin sunduğu yoğun odaklanma eşsiz bir yaratıcılık alanı sunuyor. Bu odaklanma ve yaratıcılığı sahnede bulmak mümkün olmuyor. İzleyiciye anında ulaşan bir performanstan çok, stüdyoda derinlemesine işlenen bir eserin kalıcı etkisini daha anlamlı buluyorum” ifadelerini kullandı.

Kaynak: IGFA

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *