İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4573 %-0.07
36,4748 %-0.32
3.508.266 %3.257
3.061,67 0,27
Ara
MUHALIF GAZETECILIK KÜLTÜR SANAT Netflix'teki Türk dizilerinin ekonomiye katkısı belli oldu

Netflix'teki Türk dizilerinin ekonomiye katkısı belli oldu

Netflix, 2018'den bu yana Türk yapımında 3 bin 300'den fazla kişiye istihdam sağladı. Ayrıca yerli diziler ekonomiye 582 milyon TL katkı sağladı

Netflix yapımları, Türkiye ekonomisine 583 milyon TL katkı ve 3 bin 300’ün üzerinde kişiye istihdam sağladı.

Netflix, yaptığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Araştırma, Türk yapımlarının ekonomi, Türk kültürüne ilgi ve Türkiye'deki yaratıcı endüstrilerdeki işler üzerindeki etkisini ortaya koyuyor.

Araştırma, "Hakan: Muhafız"ın 2018'de gerçekleşen lansmanından bu yana Netflix'in tüm Türk yapımlarına yaptığı harcamaların yarattığı toplam ekonomik etkinin 583 milyon TL'yi aştığını gösteriyor.

Netflix, yayına giren 10’dan fazla Türk yapımı, bu yapımlardaki oyuncular ve ekipler için 1.700'den fazla iş fırsatı yaratırken, figüranlar için de birkaç bin günden fazla çalışma imkanı sağladı.

Platformda yayınlanan yapımların yanı sıra post prodüksiyon aşamasında olup 2021 ve 2022'del yayına girecek olanların oyuncu kadrosu ve ekipleri için 1.600'den fazla iş imkanı sağladığı tahmin ediliyor. Bu da Netflix’in 2018’den bu yana Türkiye’deki kreatif ekosistemde 3 bin 300’den fazla kişiye istihdam yarattığını gösteriyor.

Daha geniş kültürel etki açısından bakıldığında Netflix'in Türk hikayelerine yaptığı yatırım, Türkiye'nin yaratıcı ekonomisine fayda sağlıyor. Bunun örnekleri arasında Netflix dizilerinin esinlendiği kitapların satışlarının yükselmesi, yapımların çekildiği lokasyonlara ziyaretçi sayısının artması ve Netflix dizilerinde yer alan Türk sanatçıların müziklerine olan yoğun ilgi sayılabilir.

Kitap satışlarını artırıyor

Netflix dizisi "Hakan: Muhafız", N. İpek Gökdel'in dizinin dayandığı "Karakalem ve Bir Delikanlının Tuhaf Hikayesi" adlı romanının profilini önemli ölçüde yükseltti. Kullanıcıların kitap, alıntı ve inceleme veritabanında arama yapmasına olanak tanıyan web sitesi Goodreads, dizinin ilk sezonundan bu yana kitap için yapılan incelemelerin sayısında çarpıcı bir artış tespit etti.

Goodreads web sitesine 2018'de eklenen kitapla ilgili incelemelerin üçte birinden fazlası, yapımın yayınlanmasından sonraki iki hafta içinde gerçekleşti.

İzleyicilerin Türkiye'yi ziyaret etme olasılığı daha yüksek

Sultanahmet Meydanı, Ayasofya, Kapalıçarşı ve Mimar Sinan Türbesi gibi İstanbul'daki birçok ikonik mekan, Netflix'in Türkçe yapımlarında yer alırken, dünya çapındaki izleyicilerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Ayrıca Ayvalık, Gaziantep, Bodrum, Bozcaada, Bursa, Foça, Göbeklitepe, İzmir ve Şanlıurfa da Netflix prodüksiyonlarında ilgi gören lokasyonlar arasına girdi.

İstanbul Ekonomi Araştırması tarafından 2020'de yapılan bir anket, Hakan: Muhafız’ı izleyenlerin, izlemeyenlere göre Türkiye'ye seyahat etme olasılığının daha yüksek olduğunu gösteriyor. Örneklem genelinde, Hakan: Muhafız’ı izleyenlerin Türkiye'ye seyahat etmeyi isteme olasılıkları, diziyi izlemeyenlere göre ortalama üç kat daha fazla.

Netflix dizisi Aşk 101, birinci sezon boyunca yoğun bir şekilde İngilizce ve Türkçe müziğin karışımına yer verirken, Barış Manço, Levent Yüksel ve Mor ve Ötesi gibi birçok Türk sanatçıya uluslararası bir platform sağladı.

Yapımın lansmanına (Eylül 2021 itibarıyla) Spotify'da 35 binden fazla beğeni alan resmi bir Netflix Spotify çalma listesi eşlik etti. Türk sanatçıların şarkılarının çoğu, dünya çapındaki Spotify aboneleri arasında, halihazırda tanınmış, uluslararası üne sahip birçok sanatçının şarkılarından daha popüler olduğunu (ve bazı durumlarda daha fazla) kanıtladı.

Netflix, Türkiye'deki üretiminin kendi harcamaları üzerindeki ek etkisini değerlendirmek amacıyla araştırmayı bağımsız bir uluslararası danışmanlık şirketi ile yürüttü. Araştırma, Netflix'in farklı maliyet kategorilerini incelerken tedarik zinciri üzerindeki etkisini öngörüyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *