İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4702 %-0.05
36,5529 %-0.12
3.529.021 %2.978
3.072,37 0,62
Ara
MUHALIF GAZETECILIK KÜLTÜR SANAT Yan Etki, Hollywood duvarına çarptı!

Yan Etki, Hollywood duvarına çarptı!

Cahil, Türkiye’de bir filmin sinema salonlarına kabulunü, ödüllü bir film üzerinden araştırdı!...

Independent Film Festival a Word’te en iyi yabancı ve en iyi yönetmen ödülü kazanan, Yan Etki filmi, Türkiye’de sadece 18 salona girebildi.  Muhalif'e konuşan, Yan Etki’nin yönetmeni Pekin Azer, farklı bir şey yapınca dışlanıyorsunuz, diyor!

Muhalif. Özel / Cahilin İzlencesi

Yan Etki, Pekin Azer’in 2017’de senaryosunu yazıp yönettiği bir ilk film özelliğinde.

Azer, Muhalif’in sorularını yanıtlarken, 1996’da mesleğe üç boyutlu animasyon ile başladığını ve 3 D’yi öğrendiğini anlatıyor.

KKTC’de iletişim fakültesi öğrencilerinin bitirme tezlerini yazarken, 2000 yılında Türkiye’ye gelerek, Haluk Mesçi vasıtasıyla Telesine film şirketiyle mesleğe girmiş.

Önce, Karaoğlan gibi filmlerin özel efektlerini yapmış, sonra 2008’de kendi şirketini kurmuş.

Aynı yıl Erol Köse, Kutsi’nin “Aynadaki yüzünün karşılığı benim” başlıklı klibini çekmek üzere davet etmiş. Ardından kariyerine, Altınbaş, Koçtaş, Şahin sucuk gibi markaların reklam yönetmenliği ile devam etmiş. O sırada anne ve babasını kanserden kaybedince, mesleğe üç yıl kadar ara vermiş.

Yan Etki’nin, senaryosunda bazı kitaplardan esintiler var mı, sorusuna, “Belki de bilinçaltımdan bazı kitapların yansıması olmuştur.” diye samimi bir yanıt veriyor.

Reklam ve klip tecrübesinden sonra 2019’da hayali olan filminin çekimlerine başlamış.

“Sinema filmi, prodüksiyondan farklı bir şey. Mudanya’da vinç kiraladık, zeytin ağacını kırınca ekstra maliyetler oldu.”

Filmi İstanbul ve Mudanya’da çekerken, Nilüfer Belediyesi destek vermiş. Şafak karakteri, Hilmi, Ali Can gibi isimler Bursa Devlet Tiyatrosu’ndan alınmış.

Hilmi Savaş Ak, Guy Ricci’nin son filminde oynamış.

Çok mekânlı bir senaryosunun pandemiden çok olumsuz etkilendiğini anlatıyor.

2019’dan bugüne dolar bozarak filmi 730 bin TL’ye çektiğini anlatan Azer, “Çocukluk hayalimi gerçekleştirdim” diyor.

Senaryo, bugüne kadar Türk filmleri için alışılmamış bir türe işaret ediyor. Film Türkiye’de 18 salonda gösterim şansı  bulabilmiş.

Neden? Sorusuna, “Pandemiden dolayı salonlar yarım kapasiteli çalışıyor. İş yapan Hollywood filmlerini çıkartmak istemiyorlar.” yanıtını almış.

Alışılmışın dışına çıkınca dışlandığını anlatan Azer, Bu durumun Türkiye’de film yapmanın bedeli olduğunu düşünüyor.

Başrollerinde Hakan Eratik Zeynep Şarlıgil(Aydemir) gibi isimlerin olduğu film, Los Angeles’te, Independent Film Festival a Word’te en iyi yabancı ve en iyi yönetmen ödülü kazanmış.

Yan etki filminin öyküsü ise şöyle: Bir grup kimyagerin çalıştığı bir aşının yan etkisi yakın gelecek sezisinin artması yönündedir. Ve Lonca adı verilen karanlık bir teşkilatta bu ilacın peşindedir.

OLASILIKSIZ, SIN CITY, TARANTİNO

Adam Fawer’in Olasılıksız adlı çok satan kitabından yer yer esintiler taşıyan filmin, özellikle Che Guevara’ya benzerliğiyle dikkatleri çeken başrol oyuncusu Hakan Eratik’in performansı, Suç şehri Sin City’nin gangaster karekterlerine ve Quentin Tarantino ile başlayan ve gangasterlerin Tarantaist sohbetlerine selam çakan espri sosuyla dikkat çekiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *